۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۷۶۸۸
آیت‌الله محمدی ری شهری:

دست یابی به فلاح و رستگاری درگرو حرکت در مسیر اهل بیت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان نیکوکار با گام نهادن در مسیر اهل بیت هرگز دچار کار خطا نمی‌شود؛ زیرا تنها راه رسیدن به فلاح گام نهادن در مسیر اهل بیت(ع) است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره که در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن کریم تقوا، ایمان و احسان مهمترین عامل برای فلاح و رستگاری به شمار می‌رود.

وی درباره احسان، ابراز کرد: قرآن در زمینه احسان به چهار گروه اشاره می‌کند. دسته نخست  نیکوکاری را تکیه گاه اصلی در فلاح و رستگاری می‌داند مانند آیات نخست سوره لقمان که خداوند اشاره به محسنین دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره محسنین و متقین، گفت: نتیجه این دو صفت همان فلاح و رستگاری است اما آن مقاصدی که قرآن کریم در برخی آیات دارد به تناسب آن مقاصد ویژگی‌هایی که سبب فلاح می‌شود را متفاوت بیان می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره محسنین، اظهار داشت: خداوند انسان را به عدل و احسان توصیه می‌کند، بذل و بخشش یک قسم از احسان است، تلاش برای رفع مشکلات دیگران و باز کردن جا برای کسی که می‌خواهد بنشید چنین فردی در زمره محسنین قرار می‌گیرد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: بشارت و اجر در قرآن کریم اشاره به فلاح و رستگاری دارد و دسته آخر نیکوکاری را نتیجه فلاح و رستگار بیان می‌کند. انسان نیکوکار هرگز دچار کار خطا نمی شود و تنها راه رسیدن به فلاح گام نهادن در مسیر اهل بیت(ع) است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات