۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۷۸۱۸
امام جمعه ماکو:

فرهنگ سازی کتابخوانی مسؤولیت شرعی و ملی است

حجت الاسلام رنجبری با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی یک مسؤولیت شرعی و ملی است، گفت: کتاب مهمترین ابزار در حوزه فرهنگ سازی اجتماعی و توسعه علمی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن، اظهار داشت: فرهنگ اساس توسعه پایدار کشور و کتاب ابزار مهم فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه توسعه کشور ها منوط به فرهنگ و توسعه فرهنگی است، گفت: اگر کشوری بخواهد در مسیر توسعه پایدار گام بگذارد باید به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که فرهنگ چتری بر تمام ابعاد زندگی بشری است.

امام جمعه ماکو با ابراز تأسف از آمار کم کتابخوانی در کشور و در میان مردم، گفت: اگر امروز کشور در مسیر ترقی علمی و توسعه فناوری قرار گرفته است همه به برکت علم و علم آموزی است.

وی پیشرفت برنامه موشکی و دفاعی کشور و شکوفایی در بهره گیری از انرژی هسته ای را از جمله مصادیق توسعه فناوری در کشور خواند و گفت: همین کتاب در حوزه توسعه علمی یک ابزار محوری است.

حجت الاسلام رنجبری با بیان اینکه با توجه به جایگاه کتاب در دو مسأله مهم علم و فرهنگ لازم است فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه اسلامی تقویت شود، گفت: فرهنگ سازی در این حوزه بر عهده همه مردم و مسؤولان است.

وی فرهنگ سازی و ترویج مطالعه کتاب را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و گفت: دین اسلام به مسأله علم آموزی توجه ویژه ای دارد به گونه ای که در روایات تأکیدات معصومان را به وضوح بر این مسأله مشاهده می کنیم که در حقیقت تشویقی برای انس با کتاب است.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه ترویج کتابخوانی اگر به عنوان یک مسؤولیت و یک موضوع در اهمیت در جامعه تبدیل شود مردم نسبت به آن بیشتر توجه خواهند داشت، گفت: طعم شیرین انس با کتاب باید از کودکی و جوانی چشیده شود تا در وجود هر شخصی به یک عادت پایدار مبدل شود./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات