۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۹۳۰۰
امام جمعه قلعه گنج:

گستردگی فضای مجازی از عوامل کاهش کتاب و کتابخوانی در جامعه است

امام جمعه قلعه گنج گفت: گستردگی فضای مجازی یکی از عوامل کاهش کتاب و کتابخوانی در جامعه است و وجود شبکه های متعدد اجتماعی سبب شده انسان در راه کتاب و مطالعه کمتر قدم بردارد.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  رسا در کرمان، به عوامل کاهش کتاب و کتابخوانی در کشور اشاره و اظهار کرد: گستردگی فضای مجازی یکی از عوامل کاهش کتاب و کتابخوانی  در جامعه است  و بسیاری از افراد جامعه خود را به این فضا وابسته کردند.

وی با اشاره به اینکه  گستردگی شبکه های اجتماعی  جایگاه کتاب را در جامعه  کمرنگ  کرده است، افزود: استفاده از کتاب در جامعه از اهمیت  خاصی برخوردار است و مطالعه باید در جامعه به صورت کامل نهادینه شود.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد:  توجه به مطالعه کتاب سبب می شود فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه  ترویج پیدا کند و انسان می تواند با مطالعه کتاب با ارزش های دینی و تاریخی کشور خود آشنا شود.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: اگر انسان به مطالعه اهمیت دهد این امر در شخصیت آن نیز تاثیرگذار است و مطالعه کردن سبب پیشرفت تحصیلی افراد می شود و نباید مطالعه کردن تنها به دروس مدارس و دانشگاهها منتهی شود؛ بلکه باید افراد در تمامی اوقات فراغت وقتی را برای مطالعه کتاب اختصاص دهند.

وی ادامه داد: بنابراین شبکه های اجتماعی یکی از عواملی است که سبب شده انسان در راه کتاب و مطالعه کمتر قدم بردارد در صورتی که مطالعه کتاب  در زندگی انسان  را با واقعیت ها آشنا می کند و می تواند در آموزه های دینی تاثیرگذار باشد.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: مسؤولان امر باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های موثری را بردارند و با فرهنگ سازی سطح آگاهی و تفکرات مردم افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام نجنو یادآور شد: بنابراین می طلبد خانواده ها نیز فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به فرزندان خود آموزش دهند که این امر در ترویج فرهنگ جامعه مفید خواهد بود./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات