۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۸۴۲
امام جمعه ایلام:

طلاب و روحانیان در بصیرت افزایی جامعه کوشا باشند

امام جمعه ایلام گفت: یکی از ویژگی های مهم در مکتب بسیج که شالوده و اساس آن بر پایه تفکر و مکتب حسینی پایه ریزی شده، بصیر بودن است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در ابتدای درس خارج در حسیسنه حضرت زینب(ع) اظهار اشت: شکست و نابودی شجره خبیثه داعش اوج ایمان و ولایتمداری رزمندگان جبهه مقاومت را نشان داد.

وی افزود: الگو گرفتن از مکتب حسینی و ولایتمداری آنها و حب به اهل بیت(ع) سبب شد در مقابل گروهک های تکفیری که از سوی نظام سلطه ایجاد و تشکیل شده بودند مقامت کرده و ریشه آنها را برای همیشه بخشکانند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: راز پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت روحیه و تفکر بسیجی بود زیرا که این روحیه بارها امتحان خود را در تمامی عرصه ها به خوبی و بهترین نحو پس داده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: یکی از ویژگی های مهم در مکتب بسیج که شالوده و اساس آن بر پایه تفکر و مکتب حسینی پایه ریزی شده است بصیر بودن است.

وی ادامه داد: بصیرت چراغ راه هدایت و نشان دهنده روی شیطانی نقشه های دشمنان است از این رو یکی از مطالباتی که از طلاب و روحانیان انتظار می رود این است که افزون بر بصیر بودن در بصیرت افزایی جامعه نیز کوشا باشند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه اعتقاد به منجی عدل گستر و در انتظار نشستن ظهور آن یکی از اساس مکتب شیعه است، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ویژگی های مهم منتظران واقعی متقی بودن می دانند یعنی منتظر باید در همه حال تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: یکی از راه های کسب بصیرت داشتن تقوا است پس رعابت تقوای الهی یکی از مهمترین و اساسی ترین صفات برای مومنان است.

وی اضافه کرد: رزمندگان جبهه مقاومت در اوج تقوا و بصیرت افزون بر پیروزی در میدان جنگ بر دشمنان دین در میادین جهاد و سازندگی نیز امروز در کنار مردم ستمدیده سوریه و عراق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: دشمنان از هر فرصتی استفاده خواهند کرد تا مردم را از آرمان ها و ارزش های انقلاب دور کنند و دست به تخریب وجه هر نهادی انقلابی می زنند که پایا پای مردم و در کنار آنها هستند.

وی در پایان گفت: دشمنان از حادثه زلزله استان کرمانشاه هم غافل نشدند و با دروغ پراکنی و شایعه سازی به جای آنکه با مردم همدردی کنند و خدمت رسانی داشته باشند به دنبال تضعیف نهادی های انقلابی بودند که البته نقشه های آنها مثل همیشه از سوی مردم بصیر ایران خنثی شد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات