۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۴۱۱۱۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

اتحاد و همدلی بین مسلمانان مهمترین نیاز جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اتحاد و همدلی بین مسلمانان در شرایط کنونی جهان مهمترین نیاز جامعه اسلامی است که باید مورد توجه جدی شیعیان و اهل سنت قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به دهم آذرماه، سالروز شهادت سید حسن مدرس اظهار کرد: شهید مدرس 17 سال نماینده مجلس شورای اسلامی بود که در این مدت هیچ گاه از حرف حق عقب ننشست و همیشه با شجاعت تمام از مواضع به حق خود دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس به خوبی ماهیت رضاشاه پهلوی را شناخته بود و همین امر سبب شد هیچ گاه فریب او را نخورد، افزود: شهید مدرس انسانی سیاستمدار به معنای واقعی کلمه بود که با شجاعت تمام حرفش را می زد و از کسی واهمه نداشت تا آنجا که دستگاه پهلوی روی حرف و موضع گیری های او حساب می کرد.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه شهید مدرس شجاعانه با سیاستهای مستکبرانه دولت پهلوی مخالف می کرد، گفت: ایشان به خوبی هم در عرصه سیاست خارجی و هم در عرصه های مختلف سیاست داخلی وارد عرصه عمل می شد و مدیریت امور را به دست می گرفت، چیزی که امروز کمتر دیده می شود.

وی شهید مدرس را بهترین الگو برای مسؤولان خصوصا نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و ساده زیستی شهید مدرس ربانزد خاص و عام بود؛ نمایندگان مجلس راه این شهید را ادامه دهند و ساده زیستی او را الگوی زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه سطح زندگی مسؤولان نظام اسلامی باید در پایین ترین سطح و بدون آلایش باشد، افزود: اگر مسؤولان نظام به زندگی ساده راضی باشند، زرق و برق دنیا نمی تواند آنها را فریب دهد و این خواسته عموم مردم است که متأسفانه امروزه آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: اتحاد و همدلی بین مسلمانان در شرایط کنونی جهان مهمترین نیاز جامعه اسلامی است که باید مورد توجه جدی شیعیان و اهل سنت قرار گیرد.

حجت الاسلام فاطمی، وحدت و همدلی را لازمه پیشبرد اهداف نظام اسلامی بیان کرد و گفت: باید بکوشیم در هفته وحدت سیره و روش پیامبر اکرم(ص) در جامعه فراگیر و نهادینه شود که این لازمه رفع مشکلات امروز کشور است.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه دشمن به دنبال انحراف افکار عمومی خصوصا نسل جوان کشور است، افزود: دشمن همه توان خود را به کار گرفته که نگذارد وحدت در جامعه نهادینه شود و در این بین روی فضای مجازی و رسانه های جمعی حساب ویژه باز کرده است./9457/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات