۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۲۱۷
آیت‌الله سعیدی:

چتر محبت رسول الله تمام امت اسلام را دربرمی گیرد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با گرامیداشت ایام ربیع و هفته وحدت تصریح کرد که چتر محبت رسول الله تمام امت اسلام را پوشش می دهد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با تأکید بر این‌که کار برای معلولان با راحت‌طلبی سازگاری ندارد، اظهار داشت: باید در این راستا عاطفه و محبت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج مورد نیاز برسیم.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این که چتر محبت پیامبر اسلام (ص) تمام افراد امت اسلام را مورد پوشش قرار داده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که هیچ تبعیض و منتی نسبت به خدمت به افراد معلول در برابر ارائه خدمات وجود ندارد؛ چراکه هر فردی در این نظام اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کند.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که دستگاه‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌ و پرورش باید افرادی که دارای مشکلات جسمی و ذهنی هستند را مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: خانواده‌ها باید قدردان نظام اسلامی باشند چراکه تشکیلات کنونی به برکت نظام اسلامی  برای تربیت معلولان ایجاد شده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که شهید مجید عسگری نیز برای انجام رسالت خود در صحنه دفاع از حرم حضور یافت، اظهار داشت: از منظر دین مبین اسلام شهدا افرادی هستند که با شهادت سعادت آخرت را برای خود تضمین می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این که امیدواریم دولت نسبت به تأمین بودجه‌ها و هزینه‌های موردنیاز دانش‌آموزان معلول نگاه ویژه داشته باشد، گفت: از خیرین مردمی نیز درخواست می‌کنم که در این امر الهی مشارکت کنند.

امام‌جمعه قم در پایان بابیان این که باید از بسترهای عاطفی برداشت‌های عاقلانه کرد، تصریح داشت: دین مبین اسلام رویکردهای عاطفی را برای برداشت‌های معنوی دنبال می‌کند؛ چراکه در بستر عاطفه حرکت‌های بزرگی رقم‌زده می‌شود.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل نیز می‌توان از رویکردهای عاطفی برداشت‌های منفی داشت، همان‌طور که داعشی‌ها فریب‌خوردگان اربابانی هستند که پشت پرده از آنها حمایت می‌کنند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات