۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۴۱۳۴۹
رییس جمهور در چابهار:

بندر چابهار از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهمیت فراوانی دارد

رییس جمهور گفت: بندر شهید بهشتی چابهار جایگاهی دارد که می‌تواند کریدور جنوب به شمال را کوتاه و نیز شمال را به اقیانوس متصل کند و از این نظر دارای اهمیت فراوان است.
حسن روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز در آیین افتتاح فاز نخست اسکله بندر شهید بهشتی چابهار گفت: خوشحال هستیم که به میمنت و مبارکی میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت اولین فاز این بندر بین المللی را آغاز کردیم.

وی امروز را روزی تاریخی خواند و اظهار داشت: این بندر جایگاهی دارد که می‌تواند کریدور جنوب به شمال را کوتاه و نیز شمال را به اقیانوس متصل کند و از این نظر دارای اهمیت فراوان است.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت اقتصادی بندر شهید بهشتی چابهار خاطرنشان کرد: این بندر سبب می‌شود تا کالا در زمان کمتر و با قیمت ارزان‌تر در اختیار کشورهای همسایه قرار گیرد.

وی افزود: بندر شهید بهشتی چابهار همسایه‌های شرقی و شمالی ما را به جنوب متصل می‌کند و از این جهت در آن کشورها نیز تحول ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار از نظر سیاسی نیز روابط ما را با کشورهای جنوبی و حتی اروپایی بهتر و آسان‌تر خواهد کرد و ارتباط ما را نزدیک می‌کند.

وی بندر شهید بهشتی چابهار را برای سیستان و بلوچستان نیز دارای اهمیت دانست و ابراز داشت: این بندر بویژه پس از کشیده شدن خط راه آهن چابهار به زاهدان و از آنجا به خراسان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

رییس جمهور ادامه داد: امروز با افتتاح پنج پست اسکله و استحصال بیش از 200 هکتار به اشتغال منطقه کمک شده و اشتغال‌زایی هم آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

وی کریدور جنوب به شمال را برای جهان و ایران بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امیدوار هستیم فازهای بعدی این اسکله را هم بزودی و تا ظرفیت بندر که 80 میلیون تن است افتتاح کنیم./831/پ202/ب1

ارسال نظرات