۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۷۱۷
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

ایجاد دیدگاه تاریخی نسبت به مبانی اهل بیت ضروری است

حجت الاسلام مهدوی راد گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه های علمیه موجود است این است که به مسائل و مبانی اهل بیت(ع) دیدگاه تاریخی وجود ندارد.
حجت الاسلام مهدوی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد در آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که شب گذشته در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه دوران امامت امام سجاد(ع) ظلم آمیزترین و تاریک ترین روزگار تاریخ تشیع است، گفت: نکته جالب این است که در میان آن همه خفقان، درس آموزترین دوره تاریخ تشیع نیز همین دوره است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت مدینه در دوران امام سجاد(ع) اظهار داشت: مدینه همانگونه که امروزه به لحاظ فکری و فرهنگی بسیار وضعیت ناگواری دارد، در آن روزگار هم همینطور بوده است؛ حضرت(ع) با نهایت هوشمندی در طول مدت امامتشان در انتقال معارف الهی تلاش کردند و با زیرکی با حاکمیت ظالم آن زمان رو در رو می شدند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) با مبانی فکری خودشان اسلام را دوباره زنده کردند.

حجت الاسلام مهدوی راد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه های علمیه موجود است این است که به مسائل و مبانی اهل بیت(ع) دیدگاه تاریخی وجود ندارد؛ با توجه به رسالة الحقوق ایشان درمی یابیم که فرهنگ قرآنی در دوره حضرت(ع) فراموش شده بود، برای همین این کتاب را نوشتند و در اختیار مردم قرار دادند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: امام سجاد(ع) مفسر علی الاطلاق دین در تمام ابعاد و رهاننده دین از تحریف هستند.

وی در پایان به کاهش آمار کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: این مشکل در حال فراگیر شدن است، بر این اساس ضروری است با کتاب انس گرفته و همه کارهای خود را طبق مطالعه انجام دهیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات