۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۹۳۴
آیت الله مظاهری:

تزکیه شدن جامعه آلوده اعراب جاهلی معجزه پیامبر بود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: پیامبر(ص) از یک جامعه فوق العاده آلوده متأثر نشدند بلکه جامعه آلوده به واسطه ایشان متبرک و تزکیه شد و این مسأله یک معجزه است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جشن امروز صبح که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: دین با عرضه ولایت امیرمؤمنان(ع) تام و کامل شد.

وی در ابتدا عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: امیدوارم در این عید مبارک از رسول خدا و حضرت صادق(ع) عیدی خوبی دریافت کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به منقولات تاریخی و روایی خاطرنشان کرد: سال ولادت حضرت رسول(ص) در اولین سال عام الفیل بوده، شروع عام الفیل مصادف با حمله ابرهه به خانه کعبه است؛ پیامبر(ص) در طول شصت و سه سال عمر پُر برکتشان رنج و سختی های بسیار زیادی را متحمل شده اند تا اسلام در جهان فراگیر شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: دقیقاً مصادف با ولادت پیامبر(ص) وقایع فیزیکی عجیبی متوجه جهان هستی شد، چرا که هم نوا با پیامبر(ص) همه عالم هستی لا اله الا الله گفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: با ولادت حضرت رسول(ص) بخش زیادی از کاخ کسری در ایران آن زمان تخریب شد، همچنین منقول است دریاچه ساوه خشک شد و آتشکده پارس که مسؤولان آن سال ها برای نگهداری از آن تلاش می کردند، خاموش شد.

وی افزود: پیامبر(ص) تا مدت چهل سال در یک جامعه بسیار آلوده پاکی پیشه کردند و به همین سبب از سوی مردم صفت امین به ایشان اطلاق می شد.

این مفسر قرآن اذعان کرد: فرض کنید حوضچه کثیفی از آب آلوده در یک طرف وجود دارد و یک استکان آب زلال در طرف دیگر وجود دارد بعد از مدتی این آب ها را به هم اضافه کنند و آب حوضچه از آب استکان متأثر شود و زلال شود، به طور قطع وقوع چنین اتفاقی یک معجزه است؛ پیامبر(ص) از یک جامعه فوق العاده آلوده متأثر نشدند بلکه جامعه آلوده به واسطه ایشان متبرک و تزکیه شد.

حضرت آیت الله مظاهری ابراز کرد: پیامبر(ص) در سیزده سال ابتدایی رسالتشان بسیار تحت فشار قرار داشتند و به همین سبب نتوانستند اسلام را در گستره ارضی بزرگی نمایان کنند؛ کفار با محاصره کردن مسلمانان در شِعب ابی طالب سخت ترین تحریم ها و آزار و اذیت ها را بر پیامبر(ص) و مسلمین وارد کردند و امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه خطاب به معاویه عامل اصلی نجات مسلمانان از شِعب ابی طالب را ثروت حضرت خدیجه(س) معرفی می کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: جنگ هایی که بر پیامبر(ص) و مسلمین تحمیل می شد از سوی یهودیانی بود که در حال حاضر باقیمانده آن ها در دنیا جنگ افروزی می کنند ولی به لطف خداوند و با نصرت الهی همه جنگ ها به نفع مسلمانان به پایان می رسید.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شخصی خطاب به امیرمومنان(ع) عرضه داشت بهترین زمان ها و بدترین زمان ها برای شما چه زمان هایی بوده است، ایشان فرمودند، بهترین زمان آن موقعی بود که بر دوش پیامبر(ص) قرار داشتم و بت ها را می شکستم و بدترین زمان آن هنگامی بود که فاطمه(س) را در برابر دیدگانم کتک می زدنند و من مأمور به سکوت بودم.

وی در پایان تبیین کرد: بعد از فراگیر شدن اسلام، ولایت به عنوان کامل کننده دین هنوز عرضه نشده بود و عرضه ولایت به عنوان آخرین وظیفه و مهم ترین وظیفه پیامبر(ص) در روز غدیر انجام گرفت؛ نصب ولایت و نصب امیرمومنان(ع) به عنوان خلیفه اسلام را تام و تکمیل کرد؛ بعد از سپری شدن یک عُمر پُر برکت پیامبر(ص) از دنیا رحلت فرمودند./۸۶۷/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات