۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۴۲۳۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم لبنان پیشتاز جبهه مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در دیدار علمای شیعه و سنی لبنان، گفت: مردم مؤمن و فداکار کشور لبنان در جبهه مبارزه علیه استکبار و صهیونیسم در خط مقدم قرار دارند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از علمای شیعه و اهل تسنن کشور لبنان، با اشاره به نقش‌آفرینی مردم قهرمان لبنان در محور مقاومت، اظهار کرد: مردم مؤمن و فداکار کشور لبنان در جبهه مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی، پیشتاز هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اتحاد و انسجام شیعه و سنی، افزود: وحدت بین اهل تسنن و شیعه استان خراسان شمالی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما در استان خراسان شمالی شاهد وحدت واقعی هستیم و این وحدت شعاری و تاکتیکی نیست، اضافه کرد: ما در خراسان شمالی شاهد وحدت عملی و عینی هستیم.

به گفته وی وحدتی که در خراسان شمالی برقرار است، وحدت عینی و عملی بوده و وحدت تاکتیکی و شعاری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، خون شهدای شیعه و اهل تسنن این استان به هم آمیخته شده است، تصریح کرد: خون شهدای اهل سنت با خون شهدای ما درهم‌آمیخته است، فضای اتحاد و برادری و همدلی آن‌قدر در استان معطر است که شما عزیزان با حضورتان در این استان این را به عینه احساس کرده‌اید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: مردم این استان اعم از سنی و شیعه با هم ارتباط بسیار تنگاتنگی دارند و در همه مراسم و مناسبت‌ها به دیدار هم می‌روند که این نشانه همدلی بسیار زیاد این ملت است.

وی تأکید کرد: در این استان به هیچ عنوان احساس نمی‌شود که دو مذهب شیعه و سنی وجود دارد و این به دلیل همبستگی پیروان این دو مذهب در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به علمای شیعه و سنی لبنان گفت: از شما علمای عزیز می‌خواهم وقتی برگشتید سلام گرم من را به مردم خون گرم لبنان و عزیز ما سید حسن نصرالله برسانید./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات