۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۴۳۹۶۰
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی خبر داد؛

برگزاری ۷۲ ویژه برنامه در سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در تشریح برنامه‌های هفته میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از برگزاری ۷۲ ویژه برنامه به این مناسبت خبر داد.
عبدالعظیم حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در دفتر تولیت برگزار شد با تبریک به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ما در سرزمین ایران اسلامی قریب به شش هزار بقعه متبرکه و امامزاده واجب التعظیم داریم که در بین همه این بزرگان حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان یک شخصیت علمی، عملی و جهادی دارای جایگاه و منزلتی بی نظیر است.

وی افزود: تنها امامزاده‌ای که با زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین(ع) نصیب زائر می‌شود حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و از سوی دیگر در بیانات رهبر معظم انقلاب شهرری به عنوان قبله تهران نامگذاری شده است و این نشان از اهمیت و جایگاه این آستان مقدس دارد.

معاونت فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به جایگاه علمی این آستان، اظهار داشت: حرم مقدس سیدالکریم(ع) با وجود مرکز نجوم، مرکز آموزش قرآن و مجتمع آموزشی حکمت به عنوان مرکز علمی بزرگی محسوب شده و این مراکز نشان از جایگاه علمی و فرهنگی این آستان مقدس دارد.

سلیمی درباره برنامه‌های هفته ولادت، ابراز کرد: برنامه‌های آستان تحت عنوان بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نخستین روز ماه ربیع‌الثانی به مدت یک هفته با برگزاری 72 عنوان برنامه تداوم می یابد.

وی ادامه داد: آغاز این برنامه‌ها با برگزاری جشن تکلیف و عیادت از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها از سوی خدام این آستان منور شروع می‌شود همچنین برگزاری هفت برنامه قرآنی، غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسم یادبود در چهلمین روز فقدان هموطنان کرمانشاهی با حضور قاریان بین المللی در مصلای آستان و برگزاری دعای پر فیض ندبه از دیگر برنامه‌های این آستان در ایام ولادت به شمار می‌رود.

معاونت فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: برگزاری هیأت نوباوگان ویژه خردسالان، برگزاری جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم، آیین تعویض پرچم بارگاه ملکوتی آستان مقدس همزمان با شب میلاد و آیین بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح جدید از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام ولادت این محدث والامقام است.

سلیمی در ادامه تشریح برنامه‌های هفته میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: استقرار خدامین آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به همراه شاخه گل در ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، ویزیت رایگان در کلینیک‌های عمومی و تخصصی درمانگاه دارشفاء کوثر در روز ولادت،  بازدید از آسمان نمای حضرت با تخفیف 50 درصدی برای علم دوستان، دیدار تولیت با کارکنان آستان مقدس و برگزاری کرسی تلاوت برای بانوان از دیگر برنامه‌ها در این ایام به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات اینترنتی، مسابقه خاطره و مسابقات فرهنگی برگرفته از کتاب حکمت نامه از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان خاطر نشان کرد: تعدادی از خادمان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی میلاد حضرت را از تربیون مجلس تبریک خواهند گفت و همچنین حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر در سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در این آستان مقدس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته به شمار می‌رود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات