۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۴۴۵۵۲

اشتغال به تحصیل بیش از ۱۸۰ طلبه در مدرسه علمیه زینب کبری ارومیه

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۰ طلبه سطح دو در این حوزه علمیه مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.
قلیزاده مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، لیدا قلیزاده مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت چهار ساله حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه اظهار کرد: در نخستین فراخوان، ۸۰ نفر داوطلب تحصیل در این مدرسه علمیه شدند که در نهایت با پذیرس ۴۸ نفر در دو کلاس، این مدرسه علمیه به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

وی با بیان اینکه از همان سال نخست فعالیت های حوزه علمیه زینب کبری (س) با جدیت در زمینه آموزشی، فرهنگی و حتی پژوهشی دنبال شد، خاطرنشان کرد: از سال نخست برای هر کلاس یک واحد پژوهشی در نظر گرفته شد که سبب شد طلاب در سال سوم موفق به ارائه مقاله شوند.

قلیزاده با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در سال ۹۳، ۳۷ نفر در سال ۹۴ و ۳۵ نفر در سال ۹۵ گفت: امسال هم ۱۴۰ نفر در واقع دوبرابر ظرفیت، داوطلب تحصیل در حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه بودند که  ۷۵ نفر پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه هم اکنون با بیش از ۱۸۰ طلبه سطح دو در خیابان هادی ارومیه فعالیت دارد.

قلیزاده از برگزاری کلاس های حضوری و نیمه حضوری خبر داد و افزود: از امسال دوره های پاره وقت نیز برای تربیت طلاب خواهر در حوزه علمیه زینب کبری (س) آغاز شده است.

وی با اشاره به توفیقات حوزه علمیه زینب کبری (س) در مدت فعالیت چهار سال، تصریح کرد: براساس ارزیابی های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، این مدرسه علمیه موفق به کسب رتبه دوم برنامه های فرهنگی  و آموزشی شده است.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه اظهار کرد: کسب رتبه دوم کشوری در طرح مطالعاتی شهید مطهری، رتبه دوم در جشنواره محمدبن خلیلان و رتبه نخست در جشنواره بانوی کرامت از دیگر موفقیت های کسب شده است.

قلیزاده نبود مکان مستقل و ثابت برای حوزه علمیه زینب کبری(س) را از مشکلات اصلی این مدرسه علوم دینی برشمرد و اذعان کرد: در چهارسال گذشته، پنج بار مجبور به تغییر محل حوزه شده ایم که موجبات نارضایتی طلاب و شرایط سخت برای کارکنان شده است. 

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت خیرین و مسؤولان استانی هرچه زودتر ساخت ساختمان حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه که زمین آن در خیابان عمار است، آغاز شود./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات