۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۴۵۰۸۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

رشد اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان رسالت مدارس امین است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح مدارس امین به منظور رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی دانش آموزان طراحی و تدوین شده است، گفت: یکی از مهم ترین رسالت های این طرح تربیت انسان های با تقوا و کارآمد برای نظام اسلامی است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در همایش مبلغان مدارس امین استان که در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش مبلغان مدارس امین گفت: خوشبختانه با اقدامات و مصوبات مناسب کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش بسترهای لازم برای حضور مبلغان در مدارس فراهم شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز پاسخگویی به نیازهای دینی دانش آموزان یکی از وظایف مهمی است که مبلغان دینی در مدارس باید دنبال کنند، خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان با دانش آموزان موجب برقراری یک رابطه عمیق دینی میان دانش آموز و مبلغ خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مبلغان طرح مدارس امین هر لحظه باید اطلاعات علمی و عمومی خود را به روز کنند، خاطرنشان کرد: پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی سؤوالات جدیدی را در ذهن دانش آموزان ایجاد کرده که نیازمند پاسخگویی مستدل به این سؤوالات است.

وی با بیان این که مبلغان باید با اصول و روش های تربیتی و نحوه برخورد با دانش آموزان به خوبی آشنا شوند، تصریح کرد: دانش آموزان مخاطبان خاصی هستند که نحوه تعامل و ارتباط با آنها متفاوت تر از دیگران مخاطبان تبلیغی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک مبلغ دینی با آخرین شیوه های تبلیغ دین به خوبی آشنا باشد، بیان داشت: هر دانش آموز یک خصوصیت و  ویژگی خاصی دارد که مبلغان دینی باید به گونه ای با این افراد برخورد کنند که موجب دلزدگی و فاصله میان دانش آموز و مبلغ نشود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز پیشرفت علم و تکنولوژی، آسیب ها و خطرات فرهنگی بسیاری را نیز با خود به همراه دارد، بیان داشت: در این حوزه دانش آموزان و نسل جوان جامعه در معرض مستقیم این هجمه های فرهنگی قرار دارند.

وی با بیان این که با بررسی های به عمل آمده اجرای طرح مدارس امین با رضایت مندی خانواده های دانش آموزان همراه بوده است، افزود: در صورت حمایت بیشتر از اجرای این طرح به طور حتم شاهد یک جهش مناسبی در برنامه های فرهنگی و دینی مدارس خواهیم بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی با مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان اثر معنوی بسیاری بر دانش آموزان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش آموزان در یک شرایط سنی قرار دارند که همراهی یک فرد می تواند مسیر زندگی آینده او را تعیین کند و این وظیفه امروز بر عهده مبلغان حاضر در مدارس است.

حجت الاسلام صادقی با با بیان این که با بیان این که متأسفانه امروز هدف دشمن از ترویج مبانی انحرافی خود در جامعه اسلامی، بی هویت کردن نسل جوان کشورمان است، تصریح کرد: این وظیفه مبلغان دینی در مدارس است همچون مشاوری امین نسبت به دادن آگاهی های لازم به این قشر اقدام کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه مدارس نیازمند حضور یک مبلغ هستند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه برادران و خواهران فارغ التحصلانی دارند که می توان از توان و ظرفیت بالای آنها جهت فعالیت های دینی و فرهنگی در مدارس بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که طرح مدارس امین به منظور رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی دانش آموزان طراحی و تدوین شده است، بیان داشت: یکی از مهم ترین رسالت های این طرح تربیت انسان های با تقوا و کارآمد برای نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس آموزش و پرورش باید به مدارسی اسلامی در جامعه تبدیل شوند، تصریح کرد: به طور حتم حضور مستمر مبلغان دینی در این مدارس بسترهای لازم برای تحقق این هدف مهم را فراهم خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به اشراف یک مبلغ به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مدارس اشاره کرد و با بیان این که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد مدارسی که از نعمت مبلغان بهره مند شدند برنامه های فرهنگی و تربیتی در این مدارس از بازدهی بالایی برخوردار بوده است، افزود: مبلغان دینی حاضر در مدارس امین با حضور در کلاس های درس، مشاوره، ارتباط و تعامل مناسب با اولیا و معلمان به تحقق برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس سرعت می بخشند./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات