۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۰۸۷
آیت الله نوری همدانی خواستار شد؛

ریشه اغتشاشات اخیر باید مشخص شود

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی خواستار مشخص شدن و پیدا کردن ریشه اغتشاشات اخیر شد و گفت: خوشبختانه مردم ایران بار دیگر با حضور به موقع خود در صحنه دشمنان انقلاب و اسلام را ناکام گذاشتند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از ائمه جمعه استان قم و مسؤولان ستاد برگزار نماز جمعه استان با اشاره به گوهر گرانبهای نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، بر لزوم احیای این معارف ناب الهی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی افزود: نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر در واقع منشور حکومتداری است که همه ملت ها باید از آن استفاده کنند، مسلمانان و شیعیان باید از منابع غنی خود نهایت استفاده را ببرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاف افکنی و تفرقه به عنوان توطئه همیشگی دشمنان اسلام اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی از برکات انقلاب است، دشمنان همواره تلاش داشتند که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند اما با تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب این توطئه خطرناک خنثی شد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه در آموزه های دینی ادامه داد: نماز جمعه از سنگرهای مهمی فرهنگی، دینی و تربیتی است که پیش از انقلاب مانند امروز وجود نداشت اما امروزه شاهد حضور افرادی شایسته در سنگر هدایت مردم هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ائمه جمعه باید با مسائل روز و وضعیت جهان آشنایی داشته باشند، ابراز داشت: ویژگی انسان عاقل این است که نسبت به اوضاع زمان خود آگاه باشد از این رو ائمه جمعه باید برای هدایت مردم این ویژگی مهم را داشته باشند.

وی با اشاره به هوشیاری مردم در صحنه های گوناگون عنوان کرد: مردم بصیر ایران همواره به انقلاب اسلامی و رهبری وفادار هستند و اجازه سوء استفاده به دشمنان نمی دهند، اگر  مسؤولان در خط اصیل انقلاب و رهبری حرکت می کردند جریان های اخیر به وجود نمی آمد.

این مرجع تقلید خواستار مشخص شدن و پیدا کردن ریشه اغتشاشات اخیر شد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ایران بار دیگر با حضور به موقع خود در صحنه دشمنان انقلاب و اسلام را ناکام گذاشتند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات