۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۵۲۰۱۵
حجت الاسلام والمسلمین راشد يزدي:

مسؤولان برای رفع معضل بدحجابی چاره ای بیندیشند

استاد حوزه علميه گفت: متوليان و دست اندركاران امور فرهنگي تصور مي كنند بدحجابي مسأله اي امنيتي است و رسيدگي به آن را به پليس مظلوم واگذار كرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدكاظم راشد يزدي دوشنبه شب در مراسم جشن ميلاد حضرت زينب(س) كه در آستان مقدس هلال ابن علي شهرستان آران و بيدگل با حضور زائران اين امامزاده برگزار شد با تبريك ميلاد حضرت زينب(س)، گفت: اين بانوي بزرگوار اسلام ترببت شده در مكتب اميرمومنان(ع)، امام حسن و امام حسين(ع) و فاطمه(س)، است.

وي با بيان اينكه عظمت حضرت زينب(س) در تاريخ عاشورا و كربلا به خوبي آشكار است، افزود: عظمت اين بانوي بزرگوار اسلام را در كربلا و هنگامي كه مسؤوليت بازماندگان اهل بيت(ع) به حضرت سپرده شد مي توان مشاهده كرد.  

اين استاد حوزه در ادامه با انتقاد شديد از بد حجابي و بي حجابي در جامعه به ويژه در تهران و حضور بانوان آرايش كرده در خيابانها گفت: چرا جامعه شناسان طرح و برنامه اي براي اين معضل اجتماعي ندارند و نمي خواهند اين معضل و مشكل را حل كنند.

وي ادامه داد: تنها گفتن مسأله بدحجابي در جامعه و عدم بيان دلايل اين مشكل اجتماعي، راهكار حل  اين معضل نيست، بلكه بايد به دنبال ريشه كن كردن مسأله بدحجابي در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد يزدي، بدحجابي در جامعه را نتيجه عكس العمل دانست و با تأكيد بر اينكه ريشه عمل بدحجابي منجر به عكس العمل بدحجابي شده است، گفت: متوليان و دست اندركاران امور فرهنگي تصور مي كنند بدحجابي مسأله اي امنيتي است و رسيدگي به آن را به پليس مظلوم واگذار كرده اند.

وي يادآور شد: مسأله بدحجابي از جمله مسائلي است كه اگر در خانواده اي مشاهده شد نبايد با شيوه ملامت با آن برخورد شود، بلكه بايد با مهرباني و زبان نرم و لين و با مهر و محبت برخورد شود تا تأثيرگذار باشد.

به گفته وي، انگشت گذاشتن روي نقطه ضعف افراد و رفتار خشونت آميز، سبب شعله ور شدن آتش لجبازي خواهد شد، از اين رو پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، نبايد آتش لجبازي افراد را مشتعل كرد.

اين استاد حوزه علميه با بيان اينكه مراقب باشيد در مقابل نماز نخواندن و درس نخواندن فرزندان خود با ملايمت با آنها رفتار كنيد، اظهار داشت: هيچگاه فرزندان خود را با فرزندان فاميل مقايسه نكنيد و با آنها در همه امور با محبت رفتار كنيد تا تشنه محبت نباشند كه بخواهند محبت را در بيرون از خانواده  جستجو كنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات