۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۵۲۴۷۷
آیت الله مظاهری:

پیاده شدن اقتصاد اسلامی فقر را در جامعه از بین می برد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: فقر در اسلام هیچ گونه مفهومی ندارد و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه پیاده شود همه چیز درست می شود، البته پیامبر(ص) فرموده اند امت من قانون مواسات را مراعات نمی کنند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: شیعه باید به واسطه اعمالش آماده ظهور شود.

وی در ابتدا افزود: آیه وعد از آیاتی بود که پیرامون آن صحبت شد؛ طبق آیه وعد خداوند این گونه اراده کرده است که به دست شیعیان به رهبری حضرت ولی عصر(عج) پرچم اسلام در کره زمین برافراشته شود و کره زمین از ظلم و جور خالی شود.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: شیعه باید ظرفیت چنین تحولی را پیدا کند و اگر چنین ظرفیتی ایجاد نشود به طور قطع ظهور محقق نخواهد شد؛ شیعه باید یک موحد واقعی باشد و نمایه ای از شرک در وجودش نباشد، هیچ چیز و هیچ کس در نظرش نباشد به جز خداوند، شیعه باید یک متوکل واقعی باشد چرا که مسأله انتظار ساده نیست و باید به واسطه شیعیان جهان متحول شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: دومین تحولی که باید در وجود شیعه ایجاد شود اقامه نماز است، در هنگام نماز صبح همه مردم باید در مسجد باشند و متأسفانه برخی از فرقه های دیگر اسلامی چنین هستند ولی در کشور شیعی چنین نیست؛ در هنگام نماز بازارها باید تعطیل باشند و ترافیک خیابان ها سبک شود ولی دقیقاً در موقع نماز، در شهر اصفهان به عنوان دارالمؤمنین ترافیک خیابان ها سنگین تر می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: نماز در هر حدی باشد اثرش را می گذارد؛ منقول است آخوند کاشی شخصی را دید که با سرعت نمازش را می خواند و صبر کرد تا نماز او تمام شود، وقتی نمازش تمام شد به او اعتراض کرد، آن شخص گفت، من با خواندن نماز به خداوند می گویم یاغی نیستم، آخوند کاشی از این صحبت خشنود شد و گاهی اوقات در ارتباطش با خداوند چنین کلامی را تکرار می کرد.

وی در پایان ابراز کرد: زکات مسأله دیگری است که شیعه باید به آن اهتمام ویژه داشته باشد، فقر در اسلام هیچ گونه مفهومی ندارد و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه پیاده شود همه چیز درست می شود، البته پیامبر(ص) فرموده اند امت من قانون مواسات را مراعات نمی کنند، اطاعت از رسول یعنی پذیرش قلبی ولایت اهل بیت(ع)، دین اسلام با ولایت امیرمومنان(ع) تکمیل شد و اگر همه انسان ها در راستای پیروی از رسول الله، ولایت امیرمومنان(ع) را بپذیرند ظهور امام عصر(عج) به طور قطع واقع می شود./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات