۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۵۲۵۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آموزش‌وپرورش در تنظیم کتب درسی و الگوهای تدریس دقت بیشتری داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان آموزش‌وپرورش باید در تنظیم دقیق کتب درسی و ارائه شیوه‌ها و الگوهای مناسب برای تدریس، همت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی، اظهار داشت: قرار دادن قسمت‌هایی برای مطالعه بیشتر در کتب درسی دانش آموزان، یکی از کارهای بسیار خوبی است که اتفاق افتاده است.

وی با بیان این حدیث که علم‌آموزی در دوران کودکی همچون نوشتن بر روی سنگ است، افزود: همه کلمات و حرکات معلم در ذهن دانش آموزان نقش می‌بندد؛ ازاین‌رو لازم است معلمان در بیان کلمات و رفتارهایشان دقت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نقش معلم و کتاب در آموزش بسیار مهم و بی‌بدیل است، تصریح کرد: یک معلم می‌تواند با روش و سیره خود و با حرکات و رفتارهایش به دانش آموزان الگودهی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه دانش آموزان امروزی بسیار ریزبین و دقیق هستند، افزود: بسیاری از گفته‌ها و رفتارهای معلمان در ذهن کودکان نقش می‌بندد و کودکان با تحلیل و دقت نظر نسبت به آن‌ها آینده خود را ترسیم می‌کنند.

وی افزود: دوران ابتدایی مهم‌ترین دوران آموزشی کودکان است و سنگ زیرین آموزش محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید مسؤولان در ارائه دقیق مطالب و محتواهای کتب درسی دقت نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: معرفت دینی و علوم قرآنی باید با لطافت و ظرافت خاص و دقیق در کتب قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند از آن‌ها بهره لازم را ببند.

وی افزود: از فرمایشات مقام معظم رهبری این است که علوم انسانی از علوم قرآنی استخراج و در مدارس و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و اگرچه مسؤولان در این زمینه تلاش‌هایی کرده‌اند؛ اما کافی نیست./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات