۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۵۲۷۸۴
امام جمعه شیروان:

ازدواج عاقلانه و به موقع سبب جلوگیری از روند طلاق می‌شود

امام جمعه شیروان با تأکید بر ازدواج بر اساس احساس نیاز واقعی و تفکر و تأمل صحیح، گفت: ازدواج عاقلانه و به موقع سبب جلوگیری از روند طلاق می‌شود.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امروز در گفتمان دینی که با موضوع «دوستی‌های خیابانی» و به همت اداره تبلیغات و با همکاری آموزش‌وپرورش شیروان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه امروز چنین اقتضا می‌کند که روابط افراد ازجمله دختر و پسر قانونمند و دارای حقوق و حدود ویژه‌ای باشد.

وی افزود: به جوانان عزیز توصیه می‌شود که به محض دیدن جنس مخالف و یا به‌صرف شنیدن چند جمله عاطفی یا پیشنهاد ازدواج از طرف مقابل تصمیم به ازدواج نگیرند؛ بلکه در امر ازدواج بر اساس احساس نیاز واقعی و تفکر و تأمل صحیح، در وقت مناسب و در فضای عاری از تمایلات نفسانی و تحمیل تصمیم‌گیری کنند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: درواقع ازدواج عاقلانه و بهنگام سبب جلوگیری از روند طلاق در جامعه اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: تصمیم به ازدواج‌هایی که در پی آشنایی در ایستگاه اتوبوس، بوستان‌ها و معابر پدید می‌آید تصمیمی نابجا و شتاب‌زده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان در ادامه با اشاره به عواقب خطرناک روابط مخفی برخی از دختران و پسران اظهار کرد: رابطه مخفی معمولاً به یک جلسه و گفت‌وگو، یک تلفن ساده، پرسش و پاسخ و یا یک نامه معمولی ختم نمی‌شود؛ بلکه در اثر وسوسه‌های درونی به درازا می‌کشد و تکرار می‌شود و این آغاز آلودگی و پیدایش زاویه انحراف است.

وی تصریح کرد: بنابراین سراسر این مسیر انحرافی را دروغ، خیانت، شهوت و حیله‌گری فرا می‌گیرد و گفت‌وگوهایی که در چنین مسیری بین دختر و پسر انجام می‌شود عموماً با خیال‌پردازی، دادن وعده‌های بی‌اساس، ظاهرسازی و ترسیم آینده‌ای درخشان ولی به دور از حقایق همراه است.

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: بنابراین باید دختران و پسران جوان ما هوشیار بوده و از سوی دیگر خانواده‌ها نیز مراقبت و نظارت کافی را نسبت به فرزندان خود اعمال کنند تا خدای‌ناکرده گرفتار آسیب‌های اخلاقی و رفتاری نشوند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات