۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۵۳۱۶۸
استاد حوزه علمیه:

دفاع از حریم ولایت آموزه حضرت زهرا است

حجت الاسلام رحیمی گفت: از مهمترین قله های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) است که می توان آن را بزرگترین آموزه این بانوی بزرگ دانست.
فاطمه، راستگویی که به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، در جمع طلاب این مدرسه علمیه در سوگواری به مناسب شهادت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) شفیع شیعیان در روز قیامت است و بسیاری از امت پیامبر را شفیع خواهد بود.

وی با اشاره به روایات فراوانی در اهمیت محبت اهل بیت(ع) به ویژه امیر مؤمنان علی(ع)، ابراز داشت: محبت امام علی(ع) در جان ما یک نعمت و برکت بزرگی است که باید آن را قدر بدانیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) می گوید در شب معراج هنگامی که داخل بهشت شدم درختی را دیدم که هر برگی از آن، دنیا و آنچه در دنیا است را می پوشاند و در هر برگ آن هم زیور آلات و غذا وجود داشت. و هیچ قصر و خانه ای در بهشت نبود، مگر اینکه شاخه ای از این درخت، در آن قصر یا خانه موجود بود و زیور و غذای صاحب آن قصر یا خانه از این درخت طوبی تأمین می شد.

وی ادامه داد: در ادامه روایت آمده است که پس گفتم: ای جبرئیل این درخت چیست؟ گفت: این درخت طوبی است و خوشا به حال تو و بسیاری از امت تو. گفتم: انتهای این درخت و اصل آن کجاست؟ گفت: اصل این درخت در وجود پسر عمویت علی بن ابی طالب(ع) می باشد.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که محبت امیرمؤمنان علی(ع) مهریه حضرت زهرا(س) است، ادامه داد: مهریه ملک طلق هر شخصی است و به هر کسی بخواهد از این مهریه خواهد داد، از این رو محبت امیرالمؤمنین علی(ع) که در جان ما نقش بسته به برکت اعطا دخت نبی اسلام است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به عظمت و جایگاه والای این بانوی بزرگ اسلام، تصریح کرد: ایشان از چنان علم و فضیلتی برخوردار بود که با وجود قرار گیری در سنین کم سخنانی بزرگ و حکیمانه دارد که از حیث معرفتی بسیار با ارزش و پر فضیلت است و کسی نتوانسته است که چنین سخنان عالمانه را بگوید.

وی ابراز داشت: از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید./۸۵۴/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات