۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۵۳۱۷۷
مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان اردبیل:

فرهنگ وقف برای کاهش فاصله طبقاتی در اردبیل ترویج می‌شود

مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان اردبیل گفت: اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه راهکارهای مختلفی را بیان کرده که یکی از این راهکارها ترویج سنت حسنه وقف و فرهنگ‌سازی این سنت در جامعه است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اکبر قیامی ظهر امروز در مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اردبیل اظهار داشت: دین مبین اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه راهکارهای مختلفی را بیان کرده و روشهای استفاده و بکارگیری آن راهکارها را در اختیار مردم قرار داده است که یکی از این راهکارها ترویج سنت حسنه وقف و فرهنگ‌سازی و تعمیق‌سازی آن در جامعه است که در این زمینه در استان اردبیل نیز ضرورت و فرهنگ‌سازی این سنت حسنه ترویج و تبیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین نهاد برای فرهنگ‌سازی وقف در سطح جامعه اداره کل اوقاف و امور اخیریه می‌باشد، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در حالت کلی چند وظیفه اساسی و مهم دارد که تمام تلاش خود را در راستای انجام درست آن به کار می‌گیرد که یکی از این وظایف بسط و گسترش سنت حسنه وقف و نظارت بر اجرای دقیق و مطابق با فرموده‌های اسلام است.

مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان اردبیل تصریح کرد: فرهنگ وقف به عنوان یکی از سنن حسنه در دین اسلام در صورت اجرای صحیح سبب کاهش فاصله و اختلاف طبقاتی می‌شود که در این راستا در استان اردبیل نیز برنامه‌ریزی شده تا جها کاهش فاصله طبقاتی فرهنگ و سنت وقف به صورت همه‌جانبه گسترش یافته و فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام قیامی بر ضرورت ساماندهی وقف و واقفان در سطح استان اردبیل تاکید کرد و گفت: رسیدگی و ساماندهی امامزاده‌ها، برگزاری مسابقات قرآن و پیگیری امور وقف و موقوفات از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه استان به شمار می‌رود که ساماندهی و رسیدگی به اوضاع امور وقف و واقفان و همچنین موقوفات در سطح استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

وی بیان کرد: همانطور که بر اساس برنامه اسلام تلاش بر این است تا اختلاف طبقاتی در جامعه از بین برود و ثروت به صورت برابر در جامعه تقسیم شود امید می‌رود در نقاط مختلف کشور نیز برنامه‌ها بدین منوال پیش رود و با اجرای همه‌جانبه و فراگیر سنت وقف شاهد ایجاد مشکلات در سایه فاصله طبقاتی در هیچ کجای کشور نباشیم.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از جمله نیازهای مهم جامعه رسیدگی بیماران صعب‌العلاج، دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت، امور ازدواج، ترویج علم است که با اجرای درست وقف می‌توان این مشکلات را حل کرد.

حجت‌الاسلام قیامی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نخستین بانوی مدافع دین اسلام اظهار کرد: الگوگیری از سیره ناب آن حضرت به ویژه برای خواهران و بانوان جامعه ضرورت دارد چرا که امروزه مشکلات زیادی از بنیان خانواده‌ها برمی‌خیزد که همه اینها ریشه در نبود الگوی مناسب در زندگی دارد و نیاز است تا با ترویج سنت حضرت زهرا(س) و شیوه زندگی آن حضرت با حضرت علی(ع) از معضل بزرگ اجتماعی گسست خانوادگی تا حد قابل قبولی جلوگیری به عمل آید./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات