۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۱۹۱
امام جمعه مرند:

۱۳۰ روحانی در شهرها و روستاهای مرند مستقر هستند

حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: مرند در میان ۲۲ مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی یکی از سه شهر دارای سطح عالی حوزه علمیه است.
بازدید از حوزه علمیه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با طلاب، اساتید و فضلای مدارس علمیه این شهرستان به ارائه گزارشی از روند فعالیت مراکز حوزوی و مؤسسات دینی فعال در مرند پرداخت و اظهار داشت: سطح کیفی آموزش در حوزه علمیه مرند زبانزد عام و خاص است.

وی با اشاره به موفقیت طلاب مرندی در جشنواره های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند از سال ۱۳۹۱ تاکنون رتبه نخست علمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی را به دست آورده اند و در المپیاد علمی مدارس علمیه شمالغرب کشور رتبه های برگزیده را از آن خود می کنند.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که مرند در میان ۲۲ مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی یکی از سه شهر دارای سطح عالی حوزه علمیه است، گفت: 130 روحانی در شهرها و روستاهای شهرستان مرند مستقر هستند و 270 طلبه خواهر و برادر در این شهر تحصیل می کنند.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که 105 طلبه از 10 استان و 27 شهرستان در مدرسه علمیه برادران مرند در حال تحصیل هستند، یادآور شد: مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند در چهار هزار و 500 مترمربع با ظرفیت 250 طلبه احداث و به بهره برداری رسیده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: تا دو دهه پیش هیچ حوزه علمیه ای در مرند فعال نبود، اما با حمایت های مردمی، احداث حوزه علمیه برادران در اولویت قرار گرفت و سپس مدرسه علمیه خواهران راه اندازی شد که تاکنون تعداد ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر از این مدرسه فارغ التحصیل شدند.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که احداث، مدیریت و توسعه مدارس علمیه مرند با مشارکت گسترده مردم و خیرین همراه است، تصریح کرد: بیش از 40 نفر از طلاب مرند دارای معدل بالای 18 هستند، که رتبه دوم المپیاد کشوری نیز به طلاب این مدرسه علمیه اختصاص دارد.

گفتنی است، در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه مرند از طلاب برتر حوزه علمیه شهرستان مرند تجیلل بعمل آورد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات