۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۴۴۷
حجت الاسلام کشکولی:

انسان باید ساتر عیوب خود و دیگران باشد

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) با بیان روایتی از امام صادق(ع)، گفت: یکی از لوازمی که انسان به آن نیاز دارد صفت ستارالعیوبی برای خود و دیگران است.
حجت الاسلام کشکولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالکریم کشکولی در جلسه عزاداری صبح امروز که در محله کردآباد واقع در خیابان جی اصفهان برگزار شد، گفت: انسان برای داشتن سیر معنوی نیاز به صداقت دارد.

وی در ابتدا افزود: اصولاً هر آنچه انسان را در دنیا متوقف کند برایش زشت است و هر آنچه انسان را به سوی الله حرکت دهد، برایش زیبا است.

حجت الاسلام کشکولی ادامه داد: حرکت انسان به سوی الله از سوی مردم و جامعه مورد تحسین واقع می شود، قاعده عالم هستی در حرکت بر مبنای سیر الی الله است و در این سیر، همواره یک انسان کاردان باید جلودار باشد و این یک عمل کاملاً عقلانی است.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) توضیح داد: اعضای وجودی انسان باید در راستای سیر الی الله به کار گرفته شود، زبان یکی از عضوهایی است که حتماً و دائماً باید تحت کنترل انسان باشد و در راستای سیر معنوی از آن استفاده شود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه توضیح داد: انسان برای خوردن و آشامیدن و تأمین غرایز نفسانی وارد دنیا نشده است بلکه باید از این ابزارهایی که به او داده شده استفاده کند و سیر معنوی اش را ادامه دهد که در این راستا همراهی با یک انسان با کمالات لازم و ضروری است؛ انسان عاقل زمانی که از منابع استفاده می کند، چیزی هم از خودش به جای می گذارد ولی انسان جاهل از همه منابع استفاده می کند و هیچ چیز از خودش باقی نمی گذارد؛ مثال انسان جاهل مثال یخ فروشی است که زمانِ فروش را از دست می دهد و نهایتاً دچار خسران می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از لوازم مورد نیاز برای حرکت انسان در سیر معنوی برخورداری از صداقت است، صداقتی که منجر می شود زندگی انسان کاملاً شفاف و بدون خدشه باشد، یکی از لوازم دیگری که انسان به آن نیاز دارد صفت ستارالعیوبی برای خود و دیگران است، شخصی از کنار امام صادق(ع) رد می شد و به امام سلام کرد، امام ضمن این که پاسخ او را دادند فرمودند، امام زمان تو چه کسی است، آن شخص فرمود امام زمان من کسی است که پیاله های شراب را در خورجین من دید و آن ها را تبدیل به سرکه کرد تا اگر از من پرسید در خورجینت چه داری به او بگویم سرکه است و آبرویم حفظ شود./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات