۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۵۳۵۷۲
نوآوری طلبگی؛

انتشار کتاب‎های "بدون متن"

طلبه حوزه علمیه قم در اقدامی نوآورانه نمونه هایی از کتاب های بدون متن را تولید و روانه بازار کتاب کرده است.
کتاب کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات عموعلوی که با مدیریت یحیی علوی فرد از طلاب حوزه علمیه قم و شاعر عرصه کودک و نوجوان فعالیت های فرهنگی خود را پیگیری می‌کند، در اقدامی نوآورانه نمونه هایی از کتاب های بدون متن را تولید و روانه بازار کتاب کرده است، هرچند کتاب های بدون متن در ایران سابقه پررنگی ندارد؛ اما این اقدام‌ها می توانند به عنوان نمونه‌های نخستین‌ به حساب بیایند.

در مرحله اول دو کتاب بدون متن با نام های "سران" با موضوع کتاب و مطالعه ، و "دید" با موضوع تفاوت دیدگاه در انسان های بزرگسال و کودک به چاپ رسیده اند، پدیدآورنده این دو کتاب و چند کتاب دیگر یحیی علوی فرد است که بیشتر به عنوان شاعر و نویسنده و مدرس ادبیات کودک شناخته می‌شود، ایشان چندین سال است که در زمینه کتاب های بدون متن پژوهش و تدریس دارند.

این نمونه ها و نمونه های بعدی می توانند الگوی خوبی برای ترویج کتاب های بدون متن باشند، این کتاب‌ها تنها روایت هایی را به کمک تصاویر و یا عکس، برای مخاطب بیان می کند و برداشت مخاطبان ممکن است از موضوعات کتاب متنوع باشد، اما لازم است که تمام این برداشت ها، در یک راستا باشد.

تلنگر موجود در این کتاب ها، به مراتب از کتاب های متنی بیشتر است و می تواند به عنوان گونه‌ای کتاب، به بازار کتاب و سبد خرید خانواده ها اضافه شود.

گفتنی است، کتاب "سران" 32 صفحه دارد و در قطع خشتی کوچک و با قیمت 8000 تومان ارائه شده است، کتاب "دید" 12 صفحه دارد. قطع آن خشتی است. و قیمت آن 4000 هزار تومان است./۸۷۶/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات