۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۹۶۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

طلاب با بهره‌مندی از ابزار هنر و فضای مجازی به تبلیغ دین بپردازند

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بهره‌مندی از ابزار هنر و فضای مجازی در ترویج احکام دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از مهمترین وظایف مبلغان است، گفت: رسالت حوزه و روحانیت نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است.
آل هاشم در جمع طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم اندیشی گفتمان ولایت در حوزه علمیه سفیران هدایت که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه حاج صفرعلی تبریز همراه بود، بر ترویج ارزش‌های الهی با شیوه های نوین تبلیغی تأکید کرد.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از ابزار هنر و فضای مجازی در ترویج احکام دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از مهم‌ترین وظایف مبلغان دین است، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه و روحانیت نسبت به گذشته گسترده‌تر شده و باید بر اساس مقتضیات زمان برای مقابله فرقه‌های ضاله و خرافه‌گری کمر همت بست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تذکر لسانی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را رسالتی بر عهده هر مسلمان دانست و گفت: دشمنان به دنبال فراموشی ارزش‌های دینی در جوامع اسلامی هستند، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع این توطئه شوم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان در مردمی و اسلامی بودن نهضت ملت ایران بوده است، آنچه مسلم است؛ انقلاب اسلامی ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ملت دارد.

وی انقلاب اسلامی را بر پایه عزت طلبی و استقلال خواهی مردم ایران دانست و افزود: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب تنها با وحدت کلمه و پیروی از ولایت فقیه حفظ و حراست خواهد شد، در این میان مسؤولیت روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان منشأ اصلی انقلاب اسلامی بسیار خطیر است.

امام جمعه تبریز افزود: ایرانِ مستقل با گذشت چهار دهه از عمر با برکت خود با احیای دین و معنویت و همچنین با تکیه بر دستاوردهای مختلف در برابر استکبار جهانی ایستاده است. باید دستاورد انقلاب تبیین و تشریح شود تا نسل جوان بداند که برای این نظام هزاران جوان جان خود را فدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با بیان این‌که نظام اسلامی با تکیه بر ظرفیت های داخلی به پیشرفت هایی دست یافته که با دوران قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: امروز جوانان ایرانی با باور درونی به ظرفیت‌های داخلی کشور به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات