۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۸۸۵
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ملت ایران پیام روشنی به یاوه‌گویی‌های آمریکا داد

رییس مجلس شورای اسلامی با تمجید از حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این حضور را پاسخی به یاوه‌گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی دانست.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ۲۳ بهمن در نطق پیش از دستور پارلمان، گفت: لازم است از حضور با صلابت ملت ایران در راهپیمایی روز گذشته تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: حرکت مردم در روز گذشته و حضور آنها بسیار هوشمندانه بود، زیرا هفته‌ها سرمایه گذاری در تخریب انقلاب اسلامی داشتند تا ملت را از بازشناسی انقلاب و دست آوردهای آن منصرف کنند، ملت ریشه دار ما یک باره آنان را غافلگیر کرد.

لاریجانی تصریح کرد:  از همه صاحب نظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنیم این دستاورد ملی را مجددا دست آویز کشمکش‌ها و قیل و قال‌های سیاسی قرار ندهند چرا که ماهیت اصلی این حرکت وحدت همه بود، این سرمایه را با آرا و نظرات و امکانات رسانه خود صرف همگرایی و وفاق کنند که برای توسعه کشور در جهت حل مشکلات امروز ضرورت دارد.

وی بیان کرد: اگر در این امر تردید ندارید که دشمنان این ملت استراتژی یأس عمومی را دنبال می‌کنند و می‌کردند پس از این همت عالی ملت در جهت وفاق ملی بهره جویید.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماجراهای غم انگیز اختلاف افکنی و بگو مگوهای مالیخولیایی روح و روان عمومی جامعه را آزرده کرده پس از این واقعه ارزشمند استفاده عملیاتی کنیم.

لاریجانی گفت: حضور حماسی مردم در این روز دستوراتی را برای مسئولین صادر کرده است که وقت خود را به نحو مطلوب صرف حل مشکلات اقتصادی کشور کنند که آسیب اصلی کشور در این حوزه است و از امور فرعی بگذرند و از فرصت‌ها برای خدمت صادقانه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استراتژی درست در این شرایط، گذشت از امور جانبی و نگاه مسأله محور است که باید همه قوا در این جهت فعالانه مشارکت کنند. امروز باید بیشترین تمرکز بر حل مشکلات باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید معنای حضور فراگیر مردم را درک کرده باشند که ملت پیام روشنی به رفتار سبک و سخنان یاوه آنها داد، یعنی اجازه دخالت در امور ایران را به هیچ کسی نمی‌دهند، اگر اختلاف و مشکلی داریم در خانواده بزرگ و پر ظرفیت ایران با اراده ملت آن را حل خواهیم کرد.

لاریجانی در پایان گفت: آمریکایی‌ها بی آبروتر از آنند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات