۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۳۳۴
امام جمعه تبریز:

دشمن به دنبال تحریف باورهای دینی و اعتقادی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: یکی از مهم‌ترین نقشه‌های شوم دشمن، تحریف باورهای دینی و اصیل اعتقادی ملت ایران است، بی‌تفاوتی به ارزش‌های الهی نیز در رأس برنامه های غرب قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در افتتاح نمایشگاه یاس نبوی تبریز که به مناسبت ایام فاطمیه برپا شده است، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های مذهبی باید با نظارت کارشناسان مذهبی و مطابق با روایات مستند تاریخی باشد.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از خلاقیت های هنری در برپایی نمایشگاه‌های مذهبی امری بدیهی است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع باید نهایت استفاده را از ابزارهای فرهنگی و هنری داشته باشیم، در این زمینه حمایت از هنرمندان ارزشی ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ترویج فرهنگ و سیره فاطمی در سطوح مختلف جامعه گفت: اگر فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت به معنای واقعی کلمه در جامعه حاکم شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی را شاهد نخواهیم بود، در حقیقت منشاء اغلب مشکلات در دوری از فرهنگ قرآن و اهل بیت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌ای فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع افزود: یکی از مهم‌ترین نقشه‌های شوم دشمن، تحریف باورهای دینی و اصیل اعتقادی ملت ایران است، بی‌تفاوتی به ارزش‌های الهی نیز در رأس برنامه های غرب قرار دارد.

وی اختلاف‌افکنی میان شیعه سنی برای از بین رفتن انسجام و وحدت ملت ایران را از دیگر فتنه‌های دشمنان برشمرد و تصریح کرد: اهداف شوم دشمن نه در عرصه نظامی، بلکه در قالب جنگ نرم و عرصه فرهنگ پیگیری می‌شود، بنابر این باید هوشیار بود و در هر شرایط زمانی بصیرت خود را از دست ندهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رمز تعالی نظام اسلامی ایران را حفظ وحدت و تبعیت از ولایت دانست و گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س) شهید راه ولایت است، اگر دخت نبی مکرم اسلام(س) را الگوی خود می دانیم و محب اهل بیت عصمت و طهارت هستیم، نباید ولایت و رهبری را تنها بگذاریم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات