۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۵۸۵
آیت الله استادی:

مجالس اهل بیت فرصت خوبی برای غفلت زدایی است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انسان در زندگی دچار غفلت می شود، مجالس اهل بیت(ع) را فرصتی طلایی برای غفلت زدایی عنوان کرد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، با بیان این که انسان در زندگی دچار غفلت می شود، گفت: مجالس اهل بیت(ع) فرصت خوبی برای غفلت زدایی است.

وی افزود: در حدیثی شریفی آمده هر کاری برای من باشد و لو کوچک و کم باشد بزرگ و زیاد است و کار برای غیر ولو زیاد باشد ارزش ندارد، انسان باید تمرین کند که اگر کار انجام می دهد تنها برای خدا باشد، انسان نمی تواند آخرت و نعمت بخواهد اما عملی انجام ندهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نقشه دیگر شیطان بعد از منصرف کردن از اعمال، عدم آشنایی به احکام و ناقص عمل کردن است، اظهار داشت: شیطان کارهای خوب را سنگین جلوه داده  و کارهای نادرست را زینت می دهد.

وی ادامه داد: اگر کارها ولو کم برای خدا باشد ارزش دارد اما برعکس آن هیچ ارزشی ندارد، انسان باید در کارها اخلاص داشته باشد و به تعبیر روایت عمل خالص عملی است که انسان از انجام آن قصد تعریف مردم را نداشته باشد.

آیت الله استادی با بیان این که اگر انسان برای خدا کار انجام دهد ضرر نخواهد کرد، ابراز داشت: تمام اعمال و دوستی و دشمنی انسان باید برای خدا باشد، امروزه دشمنی های در جامعه وجود دارد که خدا مطرح نیست و بحث مادیات مطرح است.

وی عنوان کرد: به فرموده پیامبر اسلام خداوند متعال به دعا و اخلاص فقرا و ضعفای مخلص دیگران را نجات می دهد از این رو تأکید می شود که باید به مستضعفان توجه کرد، گاهی یک کارگر معمولی به ریزترین احکام توجه دارد اما برخی دیگر به فکر نیستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در روایات آمده همه مردم در هلاکت هستند مگر این که عالم باشند، همه عالمان هلاک می شوند مگر این که عامل باشند و همه عاملان در هلاکت هستند مگر این که مخلص باشد. هرکس می خواهد کارش به نتیجه برسد باید نیت خالصانه داشته باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات