۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۶۸۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

نگاه محبت آمیز به همسر شاخصه زنان با ایمان است

استاد حوزه علمیه خواهران نگاه محبت آمیز به همسر را از شاخصه‌های زنان با ایمان عنوان کرد و گفت: برای زن فضیلتی بالاتر از شوهرداری و فرزند پروری نیست.
آرامش روانی همسران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اینکه برای زن فضیلتی بالاتر از شوهرداری و فرزند پروری نیست، گفت: امام صادق(ع) در پاسخ به زنی که به دنبال تجرد برای کسب فضایل دینی بود فرمود«اگر در ترک ازدواج فضیلتی بود حضرت زهرا(س) به آن سزاورتر بود زیرا هیچ کس از او در فضیلت پیشی نگرفت».

وی افزود: بر این اساس بالاترین فضیلت برای زن همسر داری است و اما در پاسخ به این سؤال که حطیه محبت زن به مرد باید چگونه باشد حضرت رسول(ص) می فرمایند«جهاد زن خوب همسرداری است» و همچنین می فرمایند«اگر می خواستم به کسی دستور دهم که برای دیگری سجده کند، به بانو می گفتم که برای شوهرش سجده کند».

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه بر این اساس زن باید تمام محبت خود را به شوهرش اختصاص دهند، گفت: زن در خانه کانون محبت و مودت است و اگر زن در زندگی نسبت به همسرش صبور و خوش اخلاق باشد به یقین زندگی برای تمام اعضای خانواده دلپذیر خواهد شد.

مظفری ادامه داد: اسلام خانه را محل آرامش عنوان کرده و برای اینکه آرامش در محیط خانه محقق شده و زن و مرد با عشق و محبت در کنار یکدیگر زندگی کنند حضرت رسول(ص) زن و شوهر را به خوش رویی نسبت به یکدیگر دعوت کرده و می فرمایند« برای زن روا نیست که خشمگینانه به همسر خود بنگرد».

وی افزود: حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی می فرمایند«هر زنی که هفت روز به همسرش خدمت کند خدا هفت در آتس دوزخ را به روی او می بندد و درهای هشتگانه بهشت را به روی او می گشاید که هریک را که خواست انتخاب کند».

استاد حوزه علمیه خواهران زن را کانون مهرورزی و نشانه رحمت و عطوفت الهی در خانواده عنوان کرد، یادآور شد: روزی ام سلمه از پیامبر(ص) پرسیدند ارزش خدمت زن به شوهرش چیست که حضرت رسول(ص) در پاسخ فرمودند«هیچ زنی از خانه همسرش چیزی را جابجا نمی کند، مگر اینکه خدا به وی نظر رحمت کند و عذابش نخواهد کرد»./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات