۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۵۵۸۹۷
آیت الله استادی:

حضور شهدا دینداری را به انسان‌ها یادآوری می‌کند

دبیر شورای عالی حوزه با بیان این که حضور شهدا دینداری را به انسان‌ها یادآوری می‌کند، گفت: شهدا برای اسلام مجاهدت کردند و در مسیر مکتب اهل بیت(ع) و دیانت شهید شدند.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه دوشنبه شب در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س) که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به نام ها و القاب حضرت زهرا(س) گفت: وقتی حضرت به دنیا آمد فرشته ای از سوی خدا نام برگزیده را بر زبان پیامبر انداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آوردن و تشییع شهدا باید سبب بیداری شود تا انسان بداند هدف چه بوده است، البته باید روضه خواند و فضائل را گفت اما باید اهداف را دانست، شهدا در مسیر مکتب اهل بیت(ع) و دیانت شهید شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بیش از تشییع و تجلیل باید فکر کنیم که چرا شهید شدند و جانفشانی کردند، اظهار داشت: همه شهدا برای اسلام مجاهدت کردند، با شهادت ها بنا بوده که دین رونق پیدا کند چرا که تقویت دین به دیانت جامعه است.

وی ادامه داد: اگر دیانت جامعه ای سست باشد فایده ای ندارد و صرف  گفتار بی فایده است بلکه باید عمل کرد، هرکس باید ببیند که آیا وظیفه خود را انجام داده یا خیر و کسانی می توانند ادعای بودن در مسیر مستقیم را داشته باشند که احکام را رعایت کنند.

آیت الله استادی با اشاره به مشکلات موجود جامعه ابراز داشت: اگر امروز مشکلاتی داریم به دلیل عدم توجه لازم به دین است و حضور شهدا دینداری را به انسان ها یادآوری می کند، مجاهدت ها صورت گرفته و و مصیبت ها تحمل شده تا مردم متدین باشند و دین زنده بماند.

وی عنوان کرد: باید وظیفه خود را بشناسیم و عمل کنیم  و  به حلال و حرام مقید باشیم، تمام مشکلات برای این است که دین و دیانت در خانواده ها مطرح نیست و به مسائل دینی توجه نمی شود؛ باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به چرایی نامیده شدن حضرت زهرا(س) به "فاطمه" خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند چون حضرت از دنیا جدا شده و با خدا است فاطمه نامیده شده اند، اگر امروز در دنیا میلیون ها شیعه وجود دارد به برکت روشنگری شیعه است، امروز  اسلام مورد توجه اسلام مکتب تشیع است.

وی اضافه کرد: علت دیگری که حضرت زهرا(س) فاطمه نامیده شدند این است که خداوند متعال ایشان و دوستان او را از آتش جدا کرده است از این رو محبت حضرت زهرا(س) موجب سعادت است که تعارف نبوده و واقعیت است.

آیت الله استادی با بیان این که بزرگترین نعمت ولایت است و  عمل بدون ولایت فایده ای ندارد، گفت: خواسته ائمه(ع) این است که شیعیان درست زندگی کنند و بدانند که کوتاهی در انجام وظیفه طلم است، زندگی شیعه باید مایه افتخار اهل بیت(ع) باشد و با عمل به وظایف باید ائمه را راضی کنیم؛ زندگی با گناه عقاید را مورد خطر قرار می دهد و ممکن است که ایمان و محبت را وارونه کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات