۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۵۹۹۳
حجت الاسلام صغیرا مطرح کرد؛

شروط استفاده از موبایل به عنوان یک وسیله آسیب زا

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه گفت: شروط استفاده از وسایل آسیب زا این است که به صورت مشترک استفاده شود و برای استفاده از آن محدودیت باشد، نظارت روی استفاده از آن لازم است و کسی که در حال استفاده از موبایل است باید تا حدی خودکنترلی داشته باشد.
حجت الاسلام علی صغیرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا در سخنرانی شب گذشته که در هیأت فاطمی واقع در خیابان رکن الدوله برگزار شد، گفت: عقل بالاترین سرمایه وجودی انسان است.

وی افزود: اسلام اهمیت بسیار زیادی به عقل و مسأله عقلانیت داده است و امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، عقل نخستین مخلوق خداوند است.

حجت الاسلام صغیرا خاطرنشان کرد: دشمن از طریق شبکه های مجازی در حال گسترش شهوت و غضب است؛ امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، اگر شهوت انسان غالب شد دو سوم عقلش زایل می شود؛ ترویج شهوت رانی و غضب، عقل انسان را که سرمایه اصلی وجودی او است، تا بخش زیادی زایل می کند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اذعان کرد: برای موسیقی حرام 80 آسیب برشمرده شده است؛ یکی از آسیب های بزرگ موسیقی حرام، افسردگی تدریجی است که در نتیجه اعتیاد به موسیقی ایجاد می شود؛ موسیقی سبب بالا رفتن فشار خون در بدن می شود و بالا رفتن فشار خون اصلاً برای انسان خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: وسایل آسیب زا باید با پنج شرط استفاده شوند و نظارت نیاز دارد؛ ماشین یک وسیله آسیب زا است لذا برای استفاده از آن قوانین زیادی وضع شده است و اگر به صورت اشتباه از آن استفاده کنیم، ما جریمه می کند؛ موبایل نیز یک وسیله آسیب زا است که مضرات زیادی در صورت استفاده اشتباه از آن متوجه انسان می شود؛ متأسفانه بعد از بررسی های زیاد دومین عامل فراگیر شدن طلاق در کشور عراقآ موبایل بوده است.

حجت الاسلام صغیرا در پایان با بیان این که پنهان کاری مقدمه فریب های شیطانی است، تبیین کرد: شروط استفاده از وسایل آسیب زا این است که به صورت مشترک استفاده شود و برای استفاده از آن محدودیت باشد، نظارت روی استفاده از آن لازم است و کسی که در حال استفاده از موبایل است باید تا حدی خودکنترلی داشته باشد./867/پ203/ب1

ارسال نظرات