۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۶۱۷۰
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

تشکل های دینی نسبت به آسیب های اجتماعی اصلاح گری داشته باشند

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تشکیل خیران قرآن و عترت فرهنگ سازی شود، گفت: اگر بنا است تفکر نهضت امام حسین(ع) در جامعه ساری و جاری شود باید گسترش فعالیت های قرآنی مورد توجه قرار بگیرد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل های دینی و مرکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ظهر امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارهای ستاد ساماندهی، نهادینه سازی احکام و اخلاق در توحید موحدانه است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) برای اینکه مکارم اخلاقی را نهادینه کند آمده است، گفت: کارکردهای ستاد ساماندهی نیز پرهیز از بدعت ها و حذف خرافات از مجالس مذهبی است.

مدیرکل تشکل های دینی و مرکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: دشمنان در اتاق های فکر بین المللی تلاش می کنند تا ساحت تذهیب دین و محرم و صفر را خنثی کنند، ستاد ساماندهی برای اینکه از مجالس مذهبی صیانت کند شکل گرفته است.

معممی مقدم تصریح کرد: در نقشه مهندسی کشور برای ستاد ساماندهی کارکردهای ویژه ای صورت گرفته اما متأسفانه کسی به این مهم توجه نکرده است.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه بیشتر افراد به نمادی مانند درب سوخته می شناسند اما آیا ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) همین است؟، باید به ولایت پذیری، فرزندداری و احسان ایشان نیز به عنوان نشانه های فاطمیه توجه کرد.

مدیرکل تشکل های دینی و مرکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در تراز باید آگاهی بخش، امیدآفرین، وحدت آفرین و در چارچوب شرع مقدس باشند، این ستاد به دنبال برگزاری مناسبت های مذهبی بر اساس محکمات دینی است.

معممی مقدم با بیان اینکه پیش از 10 سال ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در کشور تاسیس شده و تاکنون توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1438 قمری دو مرتبه از عملکرد هیئات مذهبی و شو وشعور در هیئات مذهبی تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال گذشته فرمودند علی رغم تمام مشکلات مردم و ملت ایران درخشیدند و آن نیز از جهت حضور مردم در دفاع از انقلاب و حضور در مناسبت های دینی است که نشان از تعلقات مردم به باورهای دینی دارد.

مدیرکل تشکل های دینی و مرکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 90 درصد عملکرد هیئات مذهبی نورانیت و فرصت است، گفت: عمده چالش های امروز هیئات مذهبی، هدف پنداشتن عزاداری ها است.

معممی مقدم عنوان کرد: عزاداری تنها هدف نیست بلکه یک وسیله است، اگر عزاداری ها به عنوان هدف قرار بگیرد به دنبال رشد افقی به جای رشد کمالی عزاداری ها رفته و عزاداری برای گریاندن استفاده می شود.

وی بیان کرد: اگر خلق علی اکبر(ع) را تریوج و تبیین کنیم می توان جامعه را از آسیب های اجتماعی دور کرد، حضرت علی اکبر(ع) بصیرت داشتند و درست می اندیشیدند.

مدیرکل تشکل های دینی و مرکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیئات مذهبی و تشکل های دینی نسبت به آسیب های اجتماعی اصلاح گری داشته باشند، اذعان داشت: جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد و امروز اولویت مجالس شادی کمتر از مجالس عزا نیست.

معممی مقدم با بیان اینکه تشکیل خیران قرآن و عترت فرهنگ سازی شود، ادامه داد: اگر بنا است تفکر نهضت امام حسین(ع) در جامعه ساری و جاری شود باید گسترش فعالیت های قرآنی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: وضعیت مطلوب ستاد ساماندهی و راه های رساندن آن احصاء شود و تهیه آیین نامه نصب بنرهای مناسبتی نیز در دستور کار قرار بگیرد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات