۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۶۳۳۹
در همایش ایثار، زبان صلح جهانی مطرح شد؛

انتقاد اولاد قباد از بی توجهی به ترویج سبک زندگی شهدا

نماینده مجلس گفت: متاسفانه در مجلس شاهد تصویب قوانین زیادی برای ایثارگران و خانواده های شهدا هستیم اما بسیاری از این قوانین عملی نمی شود، صداوسیما نیز در اختصاص دادن برنامه های ویژه برای شهدا کم کاری داشته است.
فریده اولاد قباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز(شنبه ٥اسفندماه) در همایش "ایثار، زبان صلح جهانی" كه در دانشكده زبان و ادبیات خارجی تهران برگزار شد، با اشاره به اینكه كشور ایران در هشت سال جنگ نابرابر در مقابل همه دنیا  ایستادگی كرد از این رو می تواند صلح را به همه دنیا عرضه كند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران زمانی كه تنها چندسال از انقلاب در آن نمی گذشت در مقابل یك جنگ نابرابر قرار گرفت و در اصل تمام دنیا در این جنگ حضور داشتند و ما توانستیم با كمترین امكانات موفق باشیم.

وی با اشاره به نقش زنان در جنگ تحمیلی تاكید كرد: اگر زنان را در عرصه صلح در نظر نگیریم جفا كرده ایم زیرا زنان می توانند نقش مهم را در صلح ایفا كنند، ایران بعد از هشت سال دفاع مقدس می تواند از بحث، گفت و گو و اقناع استفاده كند كه این امر امروز توسط تیم وزارت خارجه ما انجام شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز دنیا به قدری از نظر فیزیكی كوچك است كه جامعه جهانی به یك میزگرد تبدیل شده است، ما امروز با یك جامعه توده وار جهانی روبرو هستیم.

اولادقباد افزود: ما از دانشگاه می توانیم آرمان پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت(ع) و همچنین سیاست امروز خود را به دنیا عرضه كنیم، این پیام صلح از طریق دانشگاه می تواند به خوبی منتقل شود.

وی تصریح كرد: زبان یكی از ابزارهای مهم در انتقال پیام ها به دنیا است و هویت ملی خود را به كشورهای دنیا صادر می كند و از این رو می توانیم هویت ایثارگری را به دنیا ارسال كنیم، البته فراموش نكنیم كه آرمان های شهدا فردی نبود و آنها سعی داشتند كه پیام های جهانی را منتقل كنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان كرد: ما امروز مدیون شهدا هستیم و از مسؤولان خواهش می كنیم كه در مقابل عكس شهدا وقتی می ایستند عكس شهدا عمل نكنند، متاسفانه ما در مجلس هم شاهد تصویب قوانین زیادی برای ایثارگران و خانواده های شهدا هستیم اما بسیاری از این قوانین عملی نمی شود.

اولادقباد با انتقاد از عملكرد صدا و سیما در خصوص شهدا تصریح كرد: متاسفانه صدا و سیما در خصوص اختصاص برنامه های ویژه برای شهدا كم كاری داشته است و ما باید امروز ساعات خاصی را برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در تلویزیون اختصاص بدهیم تا از این رو یاد این عزیزان و خانواده های آنها زنده بماند.

وی در پایان گفت: ایثار را هرفردی انجام نمی دهد زیرا ایثار یعنی جان دادن و از خود گذشتن و آیا كسی برای جان خود ایثار می كند، با این وجود كه شهدا ما نمی دانستند بعدا ممكن است كسی از خانواده آنها حمایت كند به جبهه رفتند، بنابراین وظیفه ما است كه از آنها یاد كنیم و از این رو از عملكرد آموزش و پرورش، صدا وسیما و سایر دستگاه انتقاد داریم./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات