۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۰۵۷
استاد درس خارج:

گفتار و کردار مبلغ باید تجلی اخلاق و زیبایی باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که زیبایی و جلوه های آن باید بیش از همه در رفتار یک طلبه به عنوان مبلغ دین نمود داشته باشد.
آیت الله علیدوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در جلسه درس اخلاق این هفته مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) که با حضور عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد بر مباحث رفتاری و شاکله های صحیح آن تاکید و تصریح شد .

آیت الله علیدوست در این جلسه با اشاره به حدیث ان الله جمیل و یحب الجمال ، اظهارداشت: زیبایی وجلوه های آن بیش از همه باید دررفتار یک طلبه به عنوان مبلغ دین و عهده دار بار مسئولیت رسالت الهی مشهود و هویدا باشد.زیرا بیش از این که یک طلبه با بیان وگفتار مبلغ باشد با عملکرد و طرز رفتار فردی و جمعی است که تاثیرگذار خواهد بود .

وی ضمن تبیین زیر مجموعه های زیبایی رفتاری، اضافه کرد: رعایت هنجارها می تواند نشانه ها و علائمی داشته باشد که از طرز بیان و صحبت با زبان معیار شروع می شود تا نوع پوشش مناسب لباس و شیوه رفتاری که باید به دقت تمامی این موارد ملحوظ نظر طلاب درتمامی آنات و لحظاتقرار گیرد.

آیت الله علیدوست استفاده از برخی اصطلاحات گفتاری تکراری که گاه ممکن است به صورت نا خودآگاه تکیه کلام قرار گیرد را آسیب زا عنوان کرد و افزود: باید حتی نسبت به واژگانی هم که از آنها درکلام استفاده می کنیم، دقت لازم را داشته باشیم .

وی اضافه شدن اضلاع اخلاق و آداب نیک به اضلاع قبلی را مکمل بحث معرفی کرد که می تواند پازل زیبایی رفتاری را تکمیل کند.

وی در این باره افزود: تمامی این موارد درصورتی که رعایت نشود و به نوعی عناوین ثانوی پیدا کند، می تواند دستمایه تمسخر و استهزا قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین برخی از مصادیق رفتار و اخلاق پیامبر را یادآور شد وگفت : تمامی رفتار پیامبر اسلام سراسر درس بوده وباید با کاهش فاصله های موج د با این معیار عظیم تمامی شعاع آسیب ها که بعضا می تواند یک نوع ضد تبلیغ قلمداد شود را تحت کنترل قرار داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات