۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۷۵۹۵
حجت الاسلام بیگی خبر داد؛

فعالیت یک هزار و ۱۱۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان غربی

مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۱۳ کانون فرهنگی و هنری و ۱۰۵ کتابخانه مخزن دار در مساجد استان فعالیت دارد.
حجت الاسلام بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی امروز در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دیدار صمیمی مدیران کانون ها با نماینده ولی فقیه در استان، عملکرد یک ساله این نهاد را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۱۳ کانون فرهنگی و هنری و ۱۰۵ کتابخانه مخزن دار در مساجد استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام بیگی با انتقاد از تخصیص اعتبارات به کانون های مساجد، تصریح کرد: وضعیت کانون های مساجد در سال ۹۶ به لحاظ اعتباری مانند وضعیت زنان و مردان محصور در شعب ابیطالب بود.

مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: مدیران مساجد با وجود نبود امکانات و اعتبار لازم برنامه های قابل توجهی را در سطح مساجد اجرا کرده و موجب آبادانی مساجد شدند.

وی اظهار کرد: بعد از ۲۵ سال، اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تصویب رسیده است که امیدواریم این امر منجر به اختصاص ردیف بودجه ای خاص برای کانون های مساجد شود.

حجت الاسلام بیگی در ادامه با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در راستای تعمیق باورهای دینی و انقلابی جوانان، خاطرنشان کرد: در نتیجه اجرای برنامه های دینی و اعتقادی، تعدادی از جوانان کانون های مساجد جذب حوزه های علمیه شدند.

گفتنی است،
در ادامه جلسه نیز مسؤولان کانون های فرهنگی و هنری به بیان نکته نظرات خود پرداختند./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات