۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۵۷۸۱۸
آیت الله نوری همدانی:

به زودی نماز جماعت را در قدس می خوانیم

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما یقین داریم که به زودی نماز جماعت را در قدس برگزار خواهیم کرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه مهدوی تهران و مدرسه اهل البیت(ع) سبزوار که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اصول طلبگی عنوان کرد: هیچ شغلی در دنیا از طلبگی با فضیلت تر و مهم‌تر وجود ندارد و طلبگی به معنای سربازی امام عصر (عج) است.

وی افزود: خداوند توفیق این شغل را به هر کسی عنایت نمی کند که البته حضور در شغل طلبگی اصولی دارد که باید در راستای آن ها قدم برداشت تا بتوان به قله فقاهت رسید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دین اسلام در تمام ابعاد زندگی برنامه دارد و اگرچه دشمن به دنبال این است که اسلام را در نماز و عبادت خلاصه کند اما اسلام دین زندگی است و باید در هر بعدی فقیه بود.

وی فقیه بودن را نردبان رسیدن به هر قله بلندی دانست و خاطرنشان کرد: فقیه بودن نردبانی برای رسیدن به هر قله بلندی است و باید طلاب با جدیت و کوشش خود، تلاش کنند که جایگزین علما و پرچمدار فقه و فقاهت باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: یکی از اصول طلبگی، اخلاص و خودسازی است چراکه اگر انسان در مسیر اخلاص گام برندارد، علمش برکت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کسی که برای رضای خداوند به تحصیل علم می پردازد، هر قدر علمش بیشتر شود  چهار ویژگی در او رشد می کند بگونه ای که خود را در برابر خدا حقیر می بیند، در برابر مردم متواضع می شود، خوف از پروردگار در وجودش افزایش می یابد و تلاش می کند که آداب دینی را فراگرفته و آن ها را در وجود خود پیاده کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: همت بلند و تلاش و کوشش از دیگر اصول طلبگی است و طلاب باید با اخلاص، همت بلند، کوشش، اراده و جدیت حرکت کرده و هر کدام یک چراغ روشن برای عالم اسلام و مسلمانان باشند.

وی ابراز کرد: نظم موضوع دیگری است که باید طلاب در برنامه زندگی خود مورد توجه قرار دهند و باید دانست که هر کس در زندگی نظام دارد، موفق است.

این مرجع تقلید افزود: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که از تنبلی و واماندگی و عدم استقامت در کارها پرهیز کنید و با نشاط و استقامت کار خود را انجام دهید تا به نتیجه برسید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه اظهار کرد: قوی شدن در ادبیات، خواندن نماز شب و تهجد و سحر خیزی و توجه به درس اخلاق و آشنایی با اوضاع زمان از مسائل دیگری است که طلاب باید در نظر داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما یقین داریم که به زودی نماز جماعت را در قدس برگزار خواهیم کرد و دو صف در برابر هم در حال شکل گیری است و دشمن باید بداند که ما با آن ها در جنگ خیبر و خندق روبرو شده ایم و صهیونیست ها بقایای بنی قریظه و بنی قینقاع هستند که در صدر اسلام با آن ها روبرو شده ایم./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات