۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۸۳۰۶
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

برای دنیای خود و دیگران فعالیت نمی کنیم

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صرفاً برای اقامه دین، تبیین دین و شناخت دین تأسیس شده است، ابراز داشت: مجموعه‌ای نیستیم که برای دنیای خود و دنیای دیگران کار کنیم.
آیت الله فاضل لنکرانی در نهمین مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده مرکزفقهی ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد جواد فاضل‌ لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، امروز در همایش فاطمی که در سالن همایش‌های مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، بیان داشت: بیستمین سال تأسیس این مرکز فقهی با لطف و عنایت خداوند متعال و دعای ائمه اطهار(ع) سپری می‌شود.

وی افزود: مجموعه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نشاط علمی بسیار خوبی دارد و ما روز به روز شاهد شکوفایی عملی و درخشش علمی و تحقیقی در این مرکز بوده و آثار و برکات این مجموعه را ملاحظه می‌کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هیچ کاری به غیر از خدمت به دین نداشته و نخواهد داشت. ما مجموعه‌ای نیستیم که برای دنیای خود و دنیای دیگران کار کنیم.

وی با بیان این که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صرفاً برای اقامه دین، تبیین دین و شناخت دین تأسیس شده است، ابراز داشت: اگر دنیا را به ما بدهند تا از کار خود دست برداریم، هرگز چنین کاری نخواهیم کرد.  

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه این همایش توصیه‌هایی برای بهتر شدن زندگی طلاب مطرح کرد و گفت: خانم‌های طلاب، روحانیون و محققان باید توجه داشته باشند که در علم‌آموزی هیچ شرطی مهم‌تر از آرامش نیست.

وی افزود: خانواده‌ها سهم بزرگی در برقراری آرامش در خانه دارند، از این رو باید بکوشند تا آرامش پایداری را برای کسب علم و دانش همسران خود فراهم کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مشکلات مجموعه روحانیت، عدم توجه فرزندان به ارزش کار علمی والدین شان است.

وی تصریح کرد: هنگامی که فرزندان بنیه ضعیف مالی پدران خود را مشاهده می‌کنند، تصمیم می‌گیرند تا این مسیر علمی را انتخاب نکنند، به همین علت مسؤولیت تربیت و آگاه‌‌سازی فرزندان به ارزش علم دین بر عهده خانم‌های خانه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهانت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به جامعه روحانیت می‌شود، عنوان کرد: باید توجه داشت که دشمنان جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند تا آحاد مردم را از روحانیت بیزار کنند.

وی ادامه داد: فحاشی به جامعه روحانیت یکی از خطوط اصلی دشمن است. مبادا این اهانت‌ها در فضای مجازی روحانیت را از چشم مردم بیاندازد و ارزش روحانیت را خدشه‌دار کند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: خانواد‌ه‌های طلاب و روحانیون باید با فرزندان خود صحبت کرده و آنها را نسبت به ریشه این اهانت‌ها آگاه سازند.

وی با تأکید بر این که خانواده‌های طلاب و روحانیون باید الگوی اقوام و دوستان شان باشند، اظهار داشت: همسران طلاب باید مسایل مهم فقهی را فراگیرند تا بتوانند پاسخ سوالات دینی اقوام و دوستان خود را بدهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان ابراز داشت: الگو بودن، پاسخگو بودن به مسائل و صبر در برابر کمبود‌ها در میان خانواده‌های روحانی می‌تواند برای جمع بزرگی از جامعه الگو شود و در تقویت دین اثرگذار باشد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات