۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۴۵۹
حجت‌الاسلام قدیمی:

بصیرت امت اسلام بزرگ‌ترین خطر برای صهیونیسم جهانی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: بزرگ‌ترین خطر و دشمن اصلی صهیونیسم جهانی، ملت بصیر و آگاه مسلمان به‌ویژه مسلمانان کشور جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از اعضای خانواده‌های معظم شهدا، اظهار کرد: بزرگ‌ترین خطر و دشمن اصلی صهیونیسم جهانی، ملت بصیر و آگاه مسلمان به‌ویژه مسلمانان کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: استکبار از یکایک مردم این سرزمین وحشت دارد؛ به همین دلیل با توطئه‌های مختلف سعی در از بین بردن وحدت بین مسلمانان دارد تا اینکه خود بتواند در این هستی باقی بماند.

حجت‌الاسلام قدیمی کرد: منابع خاص و حساس منطقه خاورمیانه به‌ویژه ایران سبب شده است که استعمارگران و مستکبران عالم چشم طمع به این منطقه داشته باشند و در تلاشند این مناطق را به سیطره خود دربیاورند.

وی با بیان اینکه اما شهدا و رهروان آنها با نثار جان و خون خود در برابر این اهداف و مطامع دشمنان و دنیای استکبار ایستادگی کردند، گفت: انسان باید از بهترین داشته‌های خویش چشم‌پوشی کرده و آن را در این راه خدا تقدیم کند که شهدا دقیقاً این کار را کردند.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: شهدا از صدر اسلام تاکنون نمونه بارز ازخودگذشتگی هستند و می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای ما باشند.

وی افزود: شهدا، راه سرور و سالار شهیدان را ادامه دادند و در آن شرایط حساس با نثار خون خویش، حافظ این انقلاب شدند؛ ازاین‌رو حق بزرگی بر گردن ما داشته و ما وام‌دار آنها هستیم.

حجت‌الاسلام قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حساسیت بیشتر خانواده‌های شهدا به اجرای زبانی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: یکی از فروع دین مبین اسلام، امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که واجب کفایی است.

وی افزود: بی‌تفاوتی افراد به این امر خطیر، باعث ترویج منکرات در جامعه شده و زیانش را همه جامعه می‌بینند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای درست و مناسب امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات دامن‌گیر جامعه باشد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات