۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۹۰۹
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

تعطیلی زیاد جلوی رشد علمی حوزه را می‌گیرد

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه کثرت تعطیلات حوزه انحطاط آور است، گفت: بی تردید تعطیلی زیاد برای حوزه خطرناک است و جلوی رشد آن را می گیرد.
حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام مهدی بیگدلی استاد مرکز تخصصی فقه و اصول در نشست سالانه اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که امشب در سالن همایش های امام خمینی(ره) این مرکز فقهی برگزار شد، با اشاره به اینکه این مرکز فقهی با منویات خالص و پاک مرحوم آیت الله ‌فاضل لنکرانی منعقد شد، گفت: هدف ایشان از تأسیس این مرکز این بود که خلأهای موجود در زمینه تفسیر، کلام و غیره را جبران کنند.

وی با بیان اینکه کثرت تعطیلات حوزه انحطاط آور است، اظهار داشت: بی تردید تعطیلی زیاد برای حوزه خطرناک است و جلوی رشد آن را می گیرد.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه مسؤولان حوزه نسبت به تعطیلات حوزه بی اعتنا نباشند، افزود: همه ما باید در نظر داشته باشیم که وظیفه امروزی ما تحصیل و تدریس عمیق است، بنابراین باید مجدانه بر سر درس و بحث حاضر شویم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: رشد و بالندگی حوزه های علمیه مبتنی بر آن است که طلاب با نشاط علمی بر سر درس ها حاضر شده و از تعطیلات نیز کاسته شود.

وی اضافه کرد: علمای بزرگ پیشین همواره به علمیت اهمیت می دادند و با برقراری رابطه دوستانه با شاگردان خود به آن نشاط علمی می بخشیدند، بر این اساس ما نیز باید به تأسی از راه علمای بزرگ دینی همچون حضرات آیات بروجردی و گلپایگانی نسبت به درس و بحث پایبند باشیم.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان یادآور شد: همه اساتید باید دست به دست یکدیگر داده و کاری کنند که حوزه پیشرفت کرده و رشد علمی طلاب تقویت شود./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات