۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۱۹۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خرید کالای ایرانی، کمک به اشتغال جوانان وطن است

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که خرید کالای ایرانی زمانی محقق می شود که تولیدکنندگان بر اساس نیاز مشتری کالایی با کیفیت و رقابت پذیر تولید کنند، گفت: خرید کالای ایرانی کمک به اشتغال جوانان وطن است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان استان با اشاره به شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور توجه به ظرفیت‌های درونی است.

وی با تأکید بر این‌که توجه به کلیدواژه‌های جهاد اقتصادی، همّت مضاعف، کار مضاعف، حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل می تواند کشور را از بحران‌های احتمالی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان نجات دهد، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید مردمی شود و دولت تنها نفش نظارتی داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که راهبرد اصلی توسعه اقتصادی کشور در طول سالیان متمادی از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین و تبیین شده است، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی فراگیرترین و مردمی ترین نامگذاری سال است و هرکس در هر جایگاهی موظف به تقویت تولید ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که خرید کالای ایرانی از سوی مردم زمانی محقق می شود که تولیدکنندگان بر اساس نیاز مشتری کالایی با کیفیت و رقابت پذیر تولید کنند، افزود: کالای ایرانی باید توان رقابت با مشابه خود در به بازارهای خارجی را داشته باشد.

وی راه نجات کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی و عملی شدن سیاست های ابلاغی آن دانست و گفت: این امر با بهره گیری از ظرفیت موجود در بسیج عمومی مردم در عرصه اقتصاد ملی محقق می شود؛ چنانچه تولید داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت با نوع خارجی آن باشد، خود به خود فرهنگ استفاده از تولید داخلی در کشور نهادینه می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که خرید کالای ایرانی؛ افتخار ملی است و در ایجاد فرصت های شغلی نقشی اساسی دارد، افزود: مصرف‌کنندگان با خرید و حمایت از کالای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار اصلاح برخی نگرش‌های غلط نسبت به کالای ایرانی شد و اظهار داشت: انتظار داریم هم مردم و هم مسؤولان با حمایت از کالای ایرانی علاوه بر حمایت از اشتغال، از خروج ارز برای خرید کالاهای خارجی نیز جلوگیری کنند، در حقیقت مصرف کالاهای داخلی عامل رونق کسب و کار می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات