۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۶۰۹۵۳
امام جمعه تبریز:

ترویج فرهنگ ورزش مایه ارتقای سطح سلامت جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ورزش مایه نشاط و شادابی در جامعه است و اگر در مسیر حقیقی خود ترویج شود، ابزار مهمی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در کشور است.
دیدار ورزشی ها با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رئیس فدراسیون والیبال، رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون و مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: رویداد بین‌المللی تبریز 2018 فرصتی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه از کشور است.

وی با بیان این‌که برگزاری رویدادهای ورزشی با گستره بین‌المللی در تبریز اقدامی مبارک و ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری آذربایجان است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم خروجی برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی در تبریز ارتقای سطح سلامت و دانش جوانان در عرصه ورزش باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ورزش گفت: ترویج ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی باید در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد، بی‌شک عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها در سنین بالا، دوری از ورزش و تحرک است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: ورزش مایه نشاط و شادابی در جامعه است و اگر در مسیر حقیقی خود ترویج شود، ابزار مهمی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در کشور است، برگزاری مسابقات بین المللی والیبال نشسته جهان در تبریز نیز فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که والیبال ایران ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برای جوانان دارد که باید از آن به بهترین شکل برای الگو سازی استفاده شود، گفت: بنده خود در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارم و برخی مسابقات ورزشی در سطح ملی را نیز دنبال می کنم.

همچنین ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که مسابقات والبیال نوجوانان آسیا برای نخستین بار با حضور 18 تیم به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: والیبال ایران در حال حاضر فراتر از قاره آسیا و در جهان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی از برگزاری نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته که با حضور ۶ تیم برتر جهان در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات به عنوان مسابقات سوپر سیکس والیبال معلولین دنیا انجام می‌شود که  در این دوره جمهوری اسلامی ایران، آمریکا، روسیه، اوکراین، بوسنی هرزگوین و آلمان حضور خواهند داشت./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات