۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۶۱۷۸۱

تأکید امام جمعه تبریز بر تحقق عدالت درمانی در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بخش قابل توجهی از جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل عدم توانایی مالی، محروم هستند، انتظار داریم عدالت درمانی در جامعه حاکم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حضور وزیر بهداشت همراه بود، اظهار داشت: بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان عرصه پزشکی امری مهم و ضروری است.

وی با بیان این‌که یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران ارتقای شاخص‌های سلامت و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی بوده است، گفت: با این حال باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل عدم توانایی مالی، محروم هستند، انتظار داریم عدالت درمانی در جامعه حاکم شود.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت مجمع خیرین سلامت در استان، خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین در طرح‌های وزارت بهداشت و توسعه مراکز خیریه فعال در حوزه سلامت امری پسندیده است که انتظار داریم این اقدامات ارزشمند در مناطق محروم متمرکز شده و تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت پزشکان از دیدگاه مبانی دینی، قانونی و عرفی اظهار داشت: از نظر اسلام، پزشکی راهی برای ثروت اندوزی نیست، بلکه پزشکی علمی الهی و رسالتی خدایی است، جامعه پزشکی باید با درک شرایط روز جامعه به دنبال رفع مشکل نیازمندان باشند.

وی با بیان این‌که پزشکان در مراحل درمان بیماران خود از مبانی دینی و معنویت ناشی از ارتباط به خالق متعال نیز بهره‌مند شوند، گفت: پزشکان باید بیشتر از سایرین به معنویت توجه داشته باشند، چراکه شفا و درمان از جانب خداست و طبیب تنها وسیله‌ای برای این امر شناخته می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در هیچ دوره تاریخی جامعه و بشریت بی‌نیاز از جامعه پزشکی نبوده است، افزود: همواره بر امر پیشگیری تأکید شده و سیاست‌های وزارت بهداشت باید به سمت اصلاح سبک زندگی مردم متمرکز شود، در این صورت هزینه‌های تحمیل شده به کشور در اثر درمان نیز کاهش خواهد یافت./935/پ203/ب1

ارسال نظرات