۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۲۳۲
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

راز پیروزی در امتحانات الهی صبر و شکیبایی است

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه خداوند به اندازه طاقت انسان به او سختی و بلا می‌دهد، گفت: خداوند انسان را به بلا و سختی مبتلا می‌کند تا صبر و شکیبایی او را مورد امتحان و آزمایش قرار دهد.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: حضرت امیرمومنان علی(ع) فرمودند: «ینزل الصبر علی قدر المصیبة و من ضرب یده علی فخذه عند مصیبته حبط عمله» صبر و شکیبایی به اندازه مصیبت نازل می‌شود و کسی که دستش را هنگام مصیبت به زانو زند اجر او ضایع می‌شود.

وی افزود: اگر خداوند متعال بلایی را به جهت آزمایش به افراد نازل می‌کند، ظرفیت آن امتحان را نیز به افراد مبتلا و مورد آزمایش عنایت می‌فرماید، به بیان دیگر خداوند متعال فوق طاقت انسان امتحان نمی‌گیرد و هر شخصی را مطابق طاقت و توانش امتحان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه افراد در هنگام امتحان ابتدا باید صلاحیت اولیه امتحان شدن را داشته باشند، اظهار داشت: افرادی که امتحان می‌شوند حداقل ظرفیت و امکانات در آنها وجود دارد، و زمانی که کسی امتحان می‌شود از جانب خداوند متعال برابر حد و حدود امتحان گرفته شده به آن شخص صبر و تحمل عطا می‌شود به همین خاطر اگر کسی ناشکیبی و بی‌تابی کند اجر و پاداش مترتب بر امتحان را از دست می‌دهد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان هنگام مصیبت بی‌تابی کند و مرتب بر زانوی خود بزد اجرش زائل می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات