۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۶۲۲۴۸
حجت الاسلام اکبری خبر داد؛

برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران در دو حوزه امتحانی

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه استان، هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار می شود.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران، هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار می شود.

وی با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران روز جمعه در حسینه عاشقان ساری و مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه به همراه کارت ورود به جلسه برای داوطلبان ضروری است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی حوزه علمیه در تاریخ های سوم، چهارم و پنچم اردیبهشت به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.

حجت الاسلام اکبری همچنین افزود: آن دسته از افرادی که موفق به ثبت نام در آزمون ورودی حوزه های علمیه نشدند می توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی و یا شناسنامه صبح روز جمعه در روز امتحان در یکی از حوزه های امتحانی حاضر شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه استان ساحت نه صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت در حوزه های امتحانی تعیین شده برگزار خواهد شد، بیان داشت: نتیجه پذیرفته شدگان در این آزمون ورودی نوزدهم خرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام خواهد شد.  

حجت الاسلام اکبری با بیان این که آزمون ورودی حوزه های علمیه یک مرحله ای بوده و به طور همزمان برای سه گروه ذکر شده در دفترچه راهنما  برگزار می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبانی که حافظ کل قرآن کریم هستند از شرکت در آزمون وردی حوزه علمیه معاف هستند، اما دیگر مراحل پذیرش در حوزه شامل حال آنها خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، مدت زمان آزمون ورودی حوزه علمیه را 150 دقیقه اعلام کرد و افزود: همه سؤالات این آزمون چهار گزینه ای خواهد بود.

وی با اشاره به این که داوطلبانی که در آزمون ورودی پذیرفته شدند باید در مصاحبه، دوره های میثاق طلبگی و همچنین دوره اختبار و تثبیت شرکت کنند، تصریح کرد: بعد از این که داوطلبان در این دوره ها شرکت کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند و واجد شرایط پذیرش بودند به مدارس علمیه هدایت و برای ادامه تحصیل پذیرش می شوند.

حجت الاسلام اکبری ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران در سال جدید را 500 نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با رشد شاخص های کیفی مدارس علمیه استان هر سال شاهد استقبال گسترده داوطلبان برای تحصیل در حوزه های علمیه استان هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود دو هزار و 500 طلبه در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هزار و 500 طلبه در سطح یک، حدود 300 طلبه در سطح دو و حدود 360 طلبه در سطح سه مشغول تحصیل هستند.

وی از فعالیت علمی 25 مدرسه علمیه تحت مدیریت حوزه علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این شش مدرسه علمیه نیز در بابل در حال فعالیت هستند که زیر نظر مدیریت همان شهرستان قرار دارند.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه را توفیق گرانبهایی برای علاقه مندان به این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: توفیق بهره مندی از برکات آن تنها نصیب کسانی می شود که عنایت ویژه خداوند متعال نصیب آنها شده است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات