۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۶۲۲۷۳
امام جمعه تبریز:

حمایت از کالای ایرانی باید در برنامه‌های کلان دولت پیش‌بینی شود

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلاش بی وقفه صاحبان صنایع استان برای تحقق راهبردی های اقتصادی کشور باید مورد حمایت دولت قرار گیرد، گفت: صنایع استان برای تدوام مسؤولیت های اقتصادی خود نیازمند توجه ویژه دولت است.
دیدار واعظی با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار رییس دفتر رییس جمهور با تأکید بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید در اولویت برنامه های اقتصادی دولت باشد.

وی با تأکید بر این‌که اغلب واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، نقدینگی، نظام بانکی و دیگر مشکلات مالی واحد های تولیدی را در آستانه تعطیلی قرار داده، همین امر صنایع آذربایجان شرقی را نیز با دغدغه‌هایی مواجه کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تلاش بی وقفه صاحبان صنایع استان برای تحقق راهبردی های اقتصادی کشور باید مورد حمایت دولت قرار گیرد، گفت: صنایع استان برای تدوام مسؤولیت های اقتصادی خود نیازمند توجه ویژه دولت هستند و انتظار میرود در سفر استانی رئیس جمهور به این موضوع برنامه های اساسی تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که حمایت از کالای ایرانی باید در برنامه‌های کلان دولت پیش‌بینی شود، افزود: مسؤولان استان در بازدیدهای مختلف و نشست های تخصصی با صاحبان صنایع و سرمایه مشکلات آنها را احصا میکنند و در حد توان به آنها رسیدگی میکنند، اما این اقدامات کافی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است با تفرقه افکنی دولت و ملت را نسبت به هم بدبین کند، تصریح کرد: احترام به قومیت های مختلف کشور وظیفه همگانی است و نباید با اظهار نظر های ناپخته با احساسات مردم بازی کرد، چرا که دشمن در تلاش است به بهانه های مختلف اتحاد و همدلی ملت را برهم بزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به رویداد تبریز 2018 گفت: در رویداد تبریز 2018 باید مباحث فرهنگی و دینی در اولویت باشد و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به عنوان الگوی فرهنگی و تاریخی ایران معرفی شود تا از این طریق اقتصاد هنر در این منطقه پا بگیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تکریم مفاخر آذربایجان راهی برای شناساندن هویت و تاریخ این خطه از ایران است، افزود: توجه به فرهنگ دفاع مقدس و معرفی این فرهنگ و همچنین معرفی مشاهیر، علما ، شعرا و ادبا این شهر به دیگر کشورهای اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان سفر دکتر روحانی را به استان آذربایجان شرقی مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر اولین سفر استانی دولت دوازدهم است که با افتتاحیه رویداد تبریز 2018 مقارن شده و امیدوارم آثار و برکات خوبی به آذربایجان شرقی داشته باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات