۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۶۲۹۲۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

وظیفه نماینده ولی فقیه فرهنگ سازی و نظارت بر انجام کارها است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: وظیفه نمایندگی ولی فقیه فرهنگ سازی و نظارت بر انجام صحیح کارها است، هر طرح اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی بایستی یک پیوست فرهنگی داشته باشد که مسؤول پیاده سازی این طرح و پیوست نمایندگی ولی فقیه است.
سید رضا تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه‌های مختلف نمایندگی ولی فقیه از طلاب علوم دینی حضور دارند که به کار فرهنگی، تبلیغی و ترویجی می‌پردازند.

وی فلسفه وجود نمایندگی ولی فقیه در این وزارت خانه را این‌گونه بیان کرد: وظیفه نمایندگی ولی فقیه فرهنگ سازی و نظارت بر انجام صحیح کارها است، در دوره‌ اقتصاد مقاومتی که یک اقتصاد تهاجمی، درون‌گرا و دانش بنیان است، وزارت جهاد کشاورزی نقش اول را دارد؛ چراکه مایحتاج اولیه مردم را تأمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: هر طرح اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی بایستی یک پیوست فرهنگی داشته باشد که مسؤول پیاده سازی این طرح و پیوست نمایندگی ولی فقیه است، در این حوزه باید سخنان و توصیه‌های اهل بیت طاهرین(ع) درباره طبیعت را فرهنگ سازی کرد.

وی درباره مسؤولیت‌‌های وزارت کشاورزی گفت: از مسؤولیت‌های این وزارتخانه نظارت بر غذای حلال و ذبح شرعی است؛ از این رو حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی متولی بحث ذبح شرعی است، در همه کشتارگاه‌های داخلی و خارجی تا نیروهای ناظر ایرانی حاضر نباشند  حق ذبح ندارند، در این زمینه طلاب فاضلی که برای این امر دوره آموزش دیده‌اند، اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: بحث دیگری که این وزارتخانه متولی آن است، جمع آوری زکات است که درسال 96 حدود 370 میلیارد تومان جمع شد و پیش‌بینی امسال شورای عالی زکات این است که بیش از 400 میلیار تومان زکات جمع‌آوری شود که سبب رونق سفره مستمندان شود.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی یکی از وزارتخانه‌های بسیار حساسی است که در سال‌های گذشته با وزارت جهاد سازندگی سابق ادغام شده است و حدود 80هزار کارمند در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که هرکدام از سازمان های وابسته به وزارتخانه کشاورزی وسیع و مهم هستند، اظهار داشت: سازمان‌های جنگل‌ها و مراتع، شیلات، غله و امور اراضی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و هر کدام دارای شعبه‌ای مستقل در کل کشور هستند که نمایندگی ولی فقیه هم در هرکدام از آنها حضور دارد.

وی با اشاره به اهمیت وزارت جهاد کشاورزی گفت: این نهاد بسیار حساس و مهم است؛ چراکه متولی خوراک و تغذیه مردم است و حدود 95درصد از نیازهای روزانه مردم را مانند گندم تولید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: این وزارتخانه در مسائل سلامت و تغذیه مردم نقش بسیار مهمی دارد که اگر تغذیه سالم باشد، سلامت عمومی جامعه تضمین می‌شود، وزارت کشاورزی تغذیه را از مسیر کشت، برداشت و دام سالم به بازار عرضه کرده که نقش بسیار حساسی در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که بیش از 4500عضو هیأت علمی در بخش تحقیقات وزارت کشاورزی مشغول فعالیت هستند، مطرح کرد: محققین این وزارتخانه در سطح محققین دنیا هستند و همه دکتری و فوق دکتری دارند، 27 مؤسسه تحقیقی در این وزارت‌خانه دایر است که روی انواع گونه‌های گیاهی و حیوانی تحقیق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بیش از 2400 نوع بذر بومی در این وزارتخانه وجود دارد که بهترین سرمایه برای کشور محسوب می‌شود و در انباری به اندازه 15 متر زیرزمین نگهداری می‌شود./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات