۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۶۳۲۱۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد؛

ضرورت بازگشت روحانیان به شهرستان ها

امام جمه تبریز گفت: مناطق مختلف شهری و روستایی استان با معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبه‌رو است و برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و معرفتی راهی جز بازگشت علمای بومی به منطقه و توسعه مدارس علمیه وجود ندارد.
دیدار اعرافی با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اعضای شورای عالی حوزه علمیه استان، اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه در شهرستان‌ها نیازمند عزم و اراده جدی متولیان امر است.

وی با بیان این‌که تعداد طلاب و روحانیان استان متناسب با جمعیت آذربایجان‌شرقی نیست، خاطرنشان کرد: مناطق مختلف شهری و روستایی این استان با معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبه‌روست، برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و معرفتی راهی جز بازگشت علمای بومی به منطقه و توسعه مدارس علمیه وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که عزم جدی و لازم برای توسعه حوزه علمیه آذربایجان وجود دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ حوزه علمیه آذربایجان باید احیا شود که برای تحقق این مطالبه جدی معظم‌له نیازمند حمایت جدی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که حوزه های علمیه در تأمین منابع مالی جهت امور اجرایی نیز با مشکلاتی مواجه هستند، بیان کرد: بودجه های استانی به صورت کامل تخصیص پیدا نمی کند، بودجه ای هم که از سوی دولت اختصاص می یابد، اغلب تبدیل به اوراق می شود و به صورت ریالی پرداخت نمی شود.

رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که حوزه هیچ‌گاه متکی به بودجه‌های دولت نبوده و رغبتی برای این امر نیز ندارد، اظهار داشت: مجمع خیرین حوزه های علمیه به تازگی در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده که خوشبختانه مصوباتی نیز برای توسعه مدارس علمیه شهرستانی داشته‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: ادامه ساخت حوزه علمیه جامع حضرت ثامن الحجج(ع) که از سال‌ها پیش به همت آیت الله شبستری در تبریز آغاز شده است؛ نیازمند بودجه می باشد که اگر تمامی فازهای پیش‌بینی شده این مرکز به اتمام برسد، بسیاری از مشکلات حوزوی استان مرتفع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که توسعه مدارس سفیران هدایت و صدور مجوز سطح چهار در استان آذربایجان شرقی از مهم‌ترین درخواست های شورای استانی حوزه علمیه است، ابراز کرد: پیش از این راه اندازی رشته تفسیر در استان آذربایجان شرقی اقدام شد اما از سوی شورای عالی حوزه پذیرفته نشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات