۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۶۳۹۸۴
به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا لردگان؛

سلسله نشست های ازدواج با موضوع روش های صحیح انتخاب همسر برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان با اشاره به اینکه سلسله نشستهای ازدواج با موضوع روشهای درست انتخاب همسر به صورت هفتگی در این مدرسه برگزار می شود، گفت: مخاطب این جلسات طلاب و خانواده های آنها هستند.
ازدواج

حکیمه قنبری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آسیبهای امر ازدواج در این شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین آسیبهایی که از سوی کارشناسان حوزه خانواده در این شهرستان شناسایی شده اجبار کردن جوانان در انتخاب همسر است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

قنبری با اشاره به نقش بی بدلیل حوزه های علمیه در تحکیم بنیان خانواده ها تصریح کرد: ورود به مسائل خانه و خانواده و تسهیل در روند ازدواج آسان مطابق با دستورات الهی را رسالت خود می دانیم و در این زمینه به روشنگری و افزایش آگاهی جامعه خواهیم پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه همه مراحل ازدواج باید با آگاهی کامل و مطابق میل دو طرف صورت گیرد و اجبار در این زمینه معنایی ندارد، ابراز کرد: باید انتخاب افراد بر اساس ملاکهای صحیح باشد که جامع ترین ملاک ها و معیارها از سوی دین اسلام به خوبی تشریح شده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان با اشاره به اینکه سلسله نشستهای ازدواج با موضوع روشهای درست انتخاب همسر به صورت هفتگی در این مدرسه برگزار می شود، افزود: مخاطب این جلسات طلاب و خانواده های آنها هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در این نشستها از وجود سخنرانان، کارشناسان و مشاوران حوزه خانواده بهره خواهیم برد، ابراز کرد: مهمترین هدف ما آگاهی بخشی به جامعه و بیان بایدها و نبایدهای امر ازدواج خصوصا در بحث انتخاب همسر است که متأسفانه جزء مشکلات اصلی شهرستان لردگان به حساب می آید.

قنبری با اشاره به اینکه باید طلاب نسبت به بایدها و نبایدهای سبک زندگی اسلامی کاملا آشنایی داشته باشند تا بتوانند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنند، ابراز کرد: به یقین نقش طلاب خواهر در کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه نقشی اساسی و کاربردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال تربیت مربیان تخصصی در عرصه های مختلف و متناسب با نیازهای روز جامعه باشیم، گفت: مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) لردگان به دنبال تربیت مربی متخصص در زمینه های خانواده، امور قرآنی، احکام، کودک و نوجوان است و ان شاءالله این مهم را جزء اولویتهای سال جاری خوذ قرار خواهیم داد./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات