۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۶۳۰۷
امام جمعه تبریز:

آزمایش الهی برای پرورش معنوی و معرفتی انسان‌ است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آزمایش و امتحان‌های خداوند متعال برای رفع ابهام نیست، بلکه آرمایش الهی برای شکوفایی استعدادهای معنوی و معرفتی و پرورش روحیه حقانیت انسان‌ است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع روزه‌داران تبریز با تاکید بر این‌که دشمنان با ناامیدی در عرصه‌های نظامی؛ به دنبال تحمیل جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین توطئه امروز دشمن هویت‌زدایی از نسل جوان و استحاله فرهنگی جامعه ایران است.

وی با اشاره به این‌که بیگانگی نسل جوان با فرهنگ ایرانی اسلامی، زمینه را برای نفوذ تفکر و اندیشه غربی در سبک زندگی را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: اگر دغدغه دین و مکتب داریم؛ باید نسبت به اوضاع جامعه حساس باشیم، کارکرد حقیقی فرایض امر به معروف و نهی از منکر نیز در همین زمینه است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های مؤمنان مجاهدت و تلاش در راه خدا برای انجام فرمان الهی است، گفت: دفاع از حق و حقیقت مهم‌ترین رسالت مسلمانان است، باید راه شهدا با ایستادگی و مقاومت ادامه یابد، چنانکه رهبری فرمودند؛ «هر جا ما حرکت خود را کند کردیم، دشمن سرعتش را تند کرد»، پس اگر عقب‌نشینی کنیم، دشمنان جسور خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که راه شهدا با وحدت و تبعیت از ولایت‌فقیه محقق می‌شود، تصریح کرد: نباید منتظر نتیجه کارها باشیم، هر کس راه خدا و رسولظ را انتخاب کرد، نباید نگران باشد؛ امروز همه در بوته آزمایش الهی قرار داریم، بنابر این باید در انجام تکالیف دینی خود غفلت نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب فضائل معنوی و معرفتی و دوری از رذایل اخلاقی است، اظهار داشت: این دنیا محل آزمایش و امتحان است، خداوند متعال همه انسان‌ها را آزمایش کرده ولی آزمایش‌ها یکسان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: آزمایش و امتحان‌های خداوند متعال برای رفع ابهام نیست، بلکه آرمایش الهی برای شکوفایی استعدادهای معنوی و معرفتی و پرورش روحیه الهی انسان‌ است، اسباب آزمایش الهی نیز تمام حوادث تلخ و شیرین در طول زندگی انسان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تنها راه موفقیت در آزمایش‌ الهی را صبر و مقاومت دانست و افزود: مولای متقیان علی(ع) می‌فرماید؛ صبر در مسیر اطاعت از خداوند متعال، راه پیروزی در آزمایشات الهی است؛ در آیات قرآنی نیز اشاره شده که به دنبال هر سختی؛ آسانی است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات