۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۶۸۴۳
خطیب جمعه تبریز:

دولت قبل از تجمعات صنفی به مشکلات رسیدگی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اعتراض و تجمعات کامیون‌داران، گفت: سؤال اینجاست که چرا به خواسته صنفی اقشار مختلف مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام راحل در همه زمینه‌ها الگوی همه آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهان بود.

وی اعتماد به ملت، اعتقاد به قدرت الهی، تأکید بر وحدت ملی، احتیاط در عمل، زهد و تقوا، آراستگی، هنرمندی، توجه به ورزش، مقابله با اشرافی‌گری، استکبارستیزی، دفاع از شرافت اسلام، مبارزه راهبردی با رژیم صهیونیستی، خداباوری، دعوت به ارزش‌های توحیدی و دفاع از مستضعفان جهان را از جمله ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که آن رهبر سفر کرده درس عزت و ایثارگری را به ما آموخت، تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل وقت‌شناسی و نظم در امور بود به گونه‌ای که خادمان امام نقل کرده‌اند که او در ساعت معین قدم می‌زدند و ما در این ساعت متوجه می‌شدیم که ساعت چند است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیت سیاسی امام راحل خاطرنشان کرد: امام برخوردی قاطع با غرب به ویژه آمیکا و رژیم صهیونیستی داشت، چنانکه در جریان تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن رهبر شجاع با رفتاری بی‌بدیل در قبال آمریکا مقابل هرگونه توطئه و فتنه دشمنان ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم سیاست نه شرقی و نه غربی، حفط کیان کشور، دعوت به اتحاد و وحدت را از جمله ویژگی‌های رفتاری امام راحل دانست و گفت: در آن دوران دشمنان نظام به غلط تصور می کردند تا امام هست کاری نمی‌توان با انقلاب کرد و منتظر رحلت ایشان بودند، اما خبرگان ملت در کمتر از ۲۴ ساعت از رحلت امام، تمامی توطئه‌ها را با انتخاب تاریخی خود برهم زدند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری با انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان خلف صالح امام خمینی(ره)، آرزوی دشمنان را نقش برآب کردند به طوریکه امروزه انقلاب با همان صلابت و قدرت و اقتدار امام از سوی رهبر انقلاب هدایت می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: این روز سند جنایت رژیم وابسته پهلوی و مخالفت ملت ایران با استعمار جهانی است؛ از جمله دستاورد ۱۵ خرداد سال 1342، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال 1357 بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را فرصتی برای انفاق، احسان و دستگیری از نیازمندان دانست و اظهار داشت: بنده طی روزهای گذشته به محله ملازینال که یکی از مناطق حاشیه‌نشین تبریز است، رفتم که اکثر این حاشیه‌نشینان مستضعف هستند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه و رسیدگی مسؤولان به وضعیت محرومان حاشیه‌نشین تبریز تصریح کرد: مؤمنان و عموم مردم می توانند به جای پر کردن مساجد در مراسم ختم از دسته‌های گل گرانقیمت، به فقرای شهر و روستا کمک کنند، چراکه تاج های گل در مراسم ترحیم مردگان هیچ فایده‌ای به حال تازه درگذشته ندارد.

وی خواستار اصلاح برخی باورها و بدعت های غلط در جامعه شد و گفت: ولیمه‌های سنگین مراسم ختم به عنوان رسمی غلط و جاافتاده موجب گرفتاری بازماندگان تازه درگذشته است، چه لزومی دارد با قرض و بدبختی، مهمانی ناهار و شام سنگین برای درگذشته بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض و تجمعات کامیون‌داران در روزهای اخیر اظهار داشت: قشر خدومی چون رانندگان در همه برهه‌های انقلاب دلبستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند؛ اما سؤال اینجاست که چرا به خواسته صنفی اقشار مختلف مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که به مطالبات کامیون‌داران رسیدگی و شرایط عادی شد، ادامه داد: در اعتراضات اخیر همین قشر زحمت‌کش با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند و بنده نیز از آنها تشکر می‌کنم، انتظار داریم مسؤولان به مسائل به حق صنفی در وقت خود رسیدگی شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات