۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۶۷۰۳۶
حجت الاسلام مبلغی:

نباید نسبت به ایام الله فقط به برگزاری بزرگداشت اکتفا کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر گرامی داشت ایام الله و توجه به وظایف ما در قبال این ایام گفت: نباید نسبت به ایام الله فقط به برگزاری بزرگداشت اکتفا کنیم چرا که ایام الله جهت آینده انسان را نشان می دهد، رحلت امام، قیام ۱۵ خرداد، شب های قدر و روز قدس از ایام الله بوده و وظیفه ما در برابر این ایام استفاده مناسب از فرصت ها در کنار دیگر وظایف است.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامی داشت ایام الله در این ایام با اشاره به سالروز رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد بیان داشت: ارتحال امام راحل که انسانی مخلص، عارف و فقیهی بزرگ به حساب می آید، برای ملت، مصيبتي اندوه بار با ابعاد اجتماعی بسیار وسیع و استثنایی بود.

وی افزود: امام راحل  بر اساس نگاه الهی، عرفان و اتکای خود به خداوند متعال، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و اکنون این نعمت بزرگ انقلاب در اختیار ما است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به ایام الله خاطرنشان کرد: شب های قدر، ایام 14 و 15 خردادماه و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را از ایام الله است و وظایف ما در برابر ایام الله تذکار، تعظیم، بازسازی، شکرگزاری و استفاده مناسب از فرصت است.

وی با بیان اینکه روز قدس به عنوان یکی از ابتکارات حضرت امام راحل، از ایامی است که  مسلمانان جهان را با محوریت قدس به هم  مرتبط می سازد، عنوان داشت: قدس در نسل ها و تاریخ های گذشته تا به امروز مربوط به مسلمانان بوده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به ️اهمیت و کارکردهای ایام الله اظهار داشت: ايام الله فهم جامعه را نسبت به فرصت های زمانی ویژه ارتقا می بخشد و جایگاه  معنوی، دینی، اجتماعی، انسانی جامعه را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه وقتی ایام که خاستگاه تحول و تکامل است به خداوند اضافه می شود و از آن به ایام الله تعبیر می شود، ادامه داد: ایام الله منبع تولید معرفت است و در قبال ایام الله باید به صورت دائم، تعظیم تذکار داشت و ضمن تذکر و یادآوری به خود، نسبت به بازسازی آنها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تأکید کرد: نباید نسبت به ایام الله فقط به برگزاری بزرگداشت اکتفا کنیم، بلکه باید نسبت به آنها تحلیل داشته باشیم و با مرتبط کردن آنها به گذشته و حال، معنویت، فکر و معرفت را از  این ایام الله بگیریم.

وی یادآور شد: ایام الله، جهت آینده انسان را مشخص می کند و ما برای رسیدن به هدف باید در این مسیر با صبر، شکیبایی و به صورت مستمر جلو برویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان ها می توانند از ایام الله بهره بگیرند و در بازسازی آن حضور به هم برسانند و ایفای نقش کنند، خاطرنشان کرد: شکرگزاری، استفاده فکری و تحلیل منتهی به تفکر و معنویت و توجه دادن به آن از دیگر وظایف ما نسبت به ایام الله است./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات